Gå til innhold

Uke 17 og bevegelsene har stoppa opp...

Anbefalte innlegg

Jeg er andregangs om mener at jeg har kjent litt småromstering og dulting inni magen et par ukers tid. Men de siste 3-4 dagene har det blitt helt stille... Tidligere har jeg kjent liv når jeg har lagt meg om kvelden, eller når jeg har drukket noe kaldt, men nå er det helt stille. Bør jeg kontakte legen? Føler meg litt småhysterisk, kan vel egentlig ikke forvente å kjenne regelmessige bevegelser ennå, men syns det er ubehagelig at jeg plutselig ikke kjenner noe mens jeg egentlig forventer at bevegelsene bare skal øke på. Skal på ordniær UL om ei uke, men er litt lenge å gå og vente.

Fortsetter under...

Det kan jo kanskje bare være at fosteret har flyttet litt på seg og derfor vil du kanskje ikke kjenne bevegelsene så godt? Mange kjenner jo ikke bevegelse i det hele tatt i uke 17 :) Jeg er tredjegangs og jeg kjente ikke noe før jeg var 18 uker på vei. Ungen har så god plass der inne enda, så sparkene er ikke nødvendigvis merkbare med mindre man er heldig nok til at sparkene treffer "riktig" :) Lykke til på ultralyden :)

Eg har nett hatt det akkurat som deg. Følte eg kjente ein del bevegelsar mellom 15. og 16. veke, men lite etterpå. Var derfor dritnervøs når eg hadde time hos jordmor på tysdag, men der var alt som det skulle vere. Har no i dei siste dagane begynt å kjenne bevegelse igjen. Er i dag 17+6 veker.

Hei,

Jeg er i uke 16 og har det akkurat som deg, har ikke kjent noe de siste dagene, men hver dag i ei uke eller to før det. Var hos jordmor i forrige uke og sa da at jeg har kjent liv i ei uke eller to. Hun sa da at "nå må du huske på en ting for meg, du kjenner babyen nå, men den kan godt finne på å snu seg slik at du ikke kjenner det flere ganger nå før du skal kjenne den hver dag. Det er ikke noe farlig og babyen er ikke forsvunnet ;-)"

Takk for at dere deler erfaringer med meg, jeg får vel vente til UL og forhåpentligvis står alt bra til!

Det er en flere anledninger/feiringer i familien framover, og graviditeten kommer til å bli et samtaleemne, sikkert derfor jeg stresser litt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...