Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag på 6 ukerskontrollen med meg selv. Er 5 uker forsinket, for min lille er blitt 11 uker, men har vært mye sykdom osv så har bare ikke hatt tid.

Hadde en tøff fødsel. Han veide 4300g og måtte tilslutt bli tatt ut med hjelp av vakum(sugekopp).

Jeg revnet en hel del og ble lappa litt for godt sammen,trodde jeg...

Så jeg ville jo gjerne få sjekket ut dette hos legen i dag. Jeg og mannen min har prøvd oss på sex, men det gikk ikke. Rett og slett for trangt. Derfor trodde jeg at jeg hadde blitt sydd "for mye".

Men, det viste seg at det ikke var det som var problemet. Hun skulle sjekke de innvendige stingene, men kom ikke inn. Hun møtte rett på skambeinet. Så hele bekkenet mitt har vridd seg under/etter fødselen.

Hun sa til og med at det var det værste tilfelle hun hadde set i sine 20 år som lege:O

jeg hadde jo kjempe vondt i nesten 5 uker etter fødselen, men tenkte jo at det var helt normalt da. Siden jeg er førstegangs og ikke visste bedre. Så har også gått med knekt halebein i tillegg...

Jeg skal aldri føde "normalt" igjen..!! Skal heldigvis til spesialist, så får bare håpe jeg ikke trenger noe operasjon :(

Noen som har opplevd lignende?? Fikk skikkelig skrekken jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei stakkars :o

Håper en spesialist kan hjelpe deg

Skrevet

Oisann! Stakkars deg:(

Bra at det ble oppdaget. De kan gjøre noe med det? Ouch! Det hørtes skikkelig jævlig ut!

Skrevet

Høres kjent ut dette. I 2008 fikk jeg en gutt på 4250g som også ble tatt med vakuum (etter 5timer med pressrier).

-Vi greide heller ikke å ha sex fordi det var for trangt! -hadde aldri trodd det etter en fødsel. Etter de forsøkene vi hadde hadde jeg seriøst vondt for å gå, -det var verre enn etter fødselen (greide heller ikke å gå på do å tisse de 3-4første timene).

Hos meg så hverken fastlege eller spesialist se noe som helst galt!

Men smertene gav seg når jeg fikk tilbake mensen. Da fikk jeg store bekkensmerter og gikk til naprapat som "satt det hele på plass". .Om det var det eller hormonene som gjorde utslaget veit jeg ikke. Men sexen var nesten bedre enn før :-)

Nå i januar fikk jeg et nytt barn. Hadde fryktet at også han måtte bli tatt med vakuum, men den gang ei. Han kom som en rakett etter totalt 5timer med rier (første 4timene holdt jeg på å pusse opp bad uten store problemer), og rakk å være 20min på sykehuset før han kom. Hadde ingen smerter i etterkant, -INGEN, det kjente rett og slett ikke ut som jeg hadde født. Hadde sex etter 4-5uker og det var akuratt som det skal være :-)

Håper det går like greit for deg og!

Skrevet

ikke bare du som har fått skrekken nei!

Hadde rier i flere døgn før det ble 10cm åpning, men pressriene forsvant og de måtte dra jenta vår ut med tang og rå makt. La oss bare si at riftene ble store fra A til Å. Men som du sier, føler at det er veldig trangt der nede og nå 4 mnd etter fødsel er ikke lysten på sex der i det hele tatt.... Føler det er trangt og ommøblert i dette området og har ikke helt klart å slappe av og senke skuldrene og la meg rive med av lyst akkurat...

Skrevet

off, jeg trodde aldri det ville ende slik. Legen min nevnte noe med at jeg kanskje hadde krav på erstatning også. Siden min mens termin var 24 des og forsinket ul termin var 10 jan. Jeg gikk hver onsdag på riksen fordi de trodde jeg hadde sv.diabetes og måtte ta ul(vekstkontroll) annenhver uke.

Jeg var livredd for å gå over termin pga stort barn og at det var så usikkert på hvem termin man skulle følge. Men disse fantastiske legene på riksen sa vi skulle sette i gang den 5 jan. Dagen kom og jeg ble ikke satt igang, for var ikke moden nok. Hadde da gått med kraftige kynnere og murringer siden 20 des, så var rimelig gira på å få ut denne baby´n. Med en stor skuffelse måtte jeg reise hjem. De sa at det ville nok gå sin gang og skje på den naturlige måten ganske snart. Ble også strippet og fikk modningsakupunktur. Merket stor forskjell på murringene og følte at det nå ikke var lenge igjen. Uken gikk og ingenting skjedde. Onsdagen den 12 jan gråt jeg. Jeg stor tuta til fødselslegen og ba på mine knær om at jeg skulle få bli satt igang eller få keisersnitt. Var så utrolig sliten og hadde masse vann i kroppen. Jeg skulle jo ikke gå over "termin" (10jan) pga sv. diabetesen. Men neida, disse fantastiske legene på riksen sa at dette ville skje nokså snart. Hadde litt proteiner i urinen og litt høyt blodtrykk, men ikke nok til at de ville legge meg inn og sette meg igang nei..

Torsdag kveld den 13 jan ringte jeg til føden. Da hadde jeg ligget hele dagen på sofaen og var svimmel,kvalm og skikkelig pjusk. De ba meg komme inn og de satt meg på ctg. Tok urin prøve og målte blodtrykk og de ble forskrekket over hvor høyt blodtrykket mitt var.

Så jeg ble lagt inn og de skulle sette meg igang dagen etterpå.

Fredagen fikk jeg satt inn balong-kateter som skulle hjelpe meg å modnes. Dagen etter tok de den ut, for da var det ikke skjedd en dritt. Så da fikk jeg modningspille. Endelig tenkte jeg!! Men igjen gikk det jo 12 timer før de bare tok vannet. Det var jo da ting begynte å skje. Ble en hissig og kort fødsel kan man si. Lillegutten min var ute på 5 timer og hadde da ikke mer enn 30 sek pause mellom riene. Han måtte hjelpes ut med vakum. Så lillegutten min ble født søn 16 jan. 23 dager etter min mens termin. Det som har skjedd er jo at bekkenet mitt er blitt bøyd. altså skambeinet er presset innover. Jeg mener det har skjedd fordi han var så stor og at jeg egentlig hadde for trangt bekken.

Så jeg må mest sannsynlig operere før jeg kan bli gravid. Eller før jeg kan ha sex igjen. Jeg tror og mener dette kunne vært unngått. Hadde legen sjekket bekkenet mitt en av de 7 gangene jeg var på UL, kunne de sikkert ha sett at han var for stor for meg å føde ut vaginalt.

Er dette noe dere mener jeg kan få erstatning for? Jeg jobber som frisør og kan sikkert ikke jobbe mer enn 50 % på en laaang stund. :(

Skrevet

jeg trenger virkelig noen råd!!! hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...