Gå til innhold

Noen som tenker på dommedag her? I forhold til Bibelen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja... jeg vet ikke, jeg vet ikke hvilke Gud jeg skal tro på.

 

Jeg tror det finnes en Gud, men er usikker på "hvem av de" som finnes. Har jo egentlig alltid vært kristen... Men vet ikke likevel.

 

Snakka om kristendommen her om dagen med en. Han fortalte at alle som ikke trodde på Gud/Jesus skulle dømmes for evig og alltid, både levende og døde. Jeg synes jo det høres grusomt ut, hva med folk som er vokst opp i et hjem med annen trosretning, skal de liksom dømmes for evig og alltid for det? Hva med de som aldri har hørt om kristendommen, stammer fra regnskogen eller noe?

 

Jeg kan liksom bare ikke fatte og begripe dette her... Ikke bare skal de kristne og de ikke kristne dømmes. Når gud har "sortert" så skal de kristne også dømmes, hvem som har vært mest kristne, og hvem som ikke har vært nok - og de som har vært veldig kristne skal ha et evig godt liv for alltid, mens de andre ikke får det fult så godt.

 

Nei, blir faktisk litt skremt av det her. Og det er vel strengt tatt meningen og. Jeg arumenterte med at om man er snill og grei så bør man ikke dømmes til et liv med djevelen om man ikke er kristen... men i følge bibelen, så blir man det. Er det ikke litt spesielt?

Da synes jeg syndt på mine barn... de vet jo snaut hvem Jesus her... minstejenta mi var i kirka i dag, hun fikk med seg at han døde og stod opp igjen, men hun trodde han døde av at en bil kjørte på han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er Islam den troen som står mitt hjerte nærest, men dommedagstroen er jo ganske lik. Dommedagen tolket i gammeldags stil har alltid vært det som har gitt meg mest problemer med å tro. Dommedagen får Gud til å høres sadistisk ut. Først utsettes vi for fristelser, så dømmes vi, så pines vi.

 

Så jeg fortsetter nok å være i kategorien sterkt tvilende jeg. Jeg tror ikke at en allmektig skaper er så sadistisk at han vil pine oss stakkars mennesker for våre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd!. Om man velger å være kristen eller ikke, så skjer det som skal skje. tror ikke halve verden kommer til helvete gitt.

Religion er liksom laget fordi vi ikke kjenner sannheten og det er for stort for oss til å forstå hvordan allt henger sammen.

Det med synd og helvete osv, er bar noe mennesker har funnet på for å skremme og herske over andre mennesker.

Jeg sier det igjen, ikke vær redd! lev livet slik du ønsker det selv du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker blir født, spiser, driter, sover, og dør. At det ene eller det andre skjer etter at kroppen er borte klarer jeg rett og slett ikke å tro på. Dommedag sjenker jeg ikke en tanke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt er dette noe jeg tenker på, jeg er kristen. Men ikke noe jeg frykter.. Trur denne dagen er laaaangt unna ennå.. Gud sier i bibelen: La de små barn komme til meg! Så man tror at barn kommer til himmelen uansett.. Alle folkeslag skal ha hørt om Gud før dommedagen, så det er egentlig ikke noe problem. Og alle skal ha fått en fair sjangs til å tro på Gud før man dør. Det vi sier i vår gjeng og er enig om er at Vi kommer til å møte maaange i himmelen som vi ikke skulle tru at er der. Men står klart og tydelig at den som fornekter Jesus som Guds sønn, skal Han også fornekte innfor sin Far(Gud). Så det er ingen "straff" fra Gud og komme til helvete. Det er noe man "velger" selv. Dette er hva vi kaller for "skremmsels-propeganda" og IKKE det vi fokuserer på. Det vi vil ha frem er Gud som en kjærlig og god Far der oppe i himmelen. Dette er hva jeg har erfart, erfarer og tror på. I gjengen vår snakker vi ofte om at vi ikke har valgt å være kristne her på jorda for og "redde" livet i evigheten. Men det gir oss så mye her og nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...