Gå til innhold

Noen som bor på Eidsvoll?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fra vestlandet, så jeg lurer: Hvordan er det der? Er det veldig usentralt?

Finnes det butikker i nærheten? Og hvordan er det med natur og friluftsområder i nærheten?

 

Ser at boligprisene er så lave der, og lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor rett ved Lillestrøm og syns Eidsvoll er en smule usentralt (bare fordi jeg er bortskjemt med fem minutters kjøretur til Lillestrøm/Strømmen og 15 minutter til Oslo med bil/tog.)

Men det skal sies at tog til Lillestrøm og Oslo ikke tar lang tid fra Eidsvoll. Du har flere butikker/barnehager på Eidsvoll og det ligger jo rett ved Jessheim hvor det finnes et stort og bra kjøpesenter. Det er jo heller ikke superlangt å kjøre til Lillestrøm/Strømmen for å handle. Jessheim har blitt kraftig utbygd de siste årene. Eidsvoll ligger jo også rett ved Gardermoen. Så hvis du liker det litt landlig og ikke har noe i mot reisevei til jobb er Eidsvoll sikkert fint og barnevennlig.

Masse natur muligheter med skog og mark utenfor døra. Rett ved Mjøsa og andre badevann.

 

Prisene er lavere der fordi det ligger på Øvre Romerike og lenger vekk fra Oslo/Lillestrøm enn andre steder på Nedre Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innflytter fra Oslo. Bor ikke i sundet da, som liksom er "hovedstaden" i Eidsvoll:) Men bor på Råholt.

 

I forhold til buss og tog er det faktisk veldig sentralt, de går ikke hvert kvarter men en gang i timen, med litt planlegging er ikke det så ille.

 

I sentrum av eidsvoll har du egentlig alt du trenger av butikker, 4 -5 matvarebutikker, noen klesbutikker (helt greie faktisk), du har interiør, søm, sengetøy osv. I tillegg har du et par restauranter, noen frisører, noen blomsterbutikker, en helsekost og jeg har sikkert glemt masse:).

 

Det er en søt liten by med masse kultur, natur, friluft, svømmehall, idrettslag osv. Mjøsa er jo herlig om sommeren.

 

Det negative er at det er veldig rolig her, veldig veldig rolig og det syntes jeg er litt trist.

 

På råholt blir det nå bygget et badeland, det skal være ferdig høsten 2011.

I tillegg bygger de ut senteret og det skal bli plass til 40 nye butikker. De lager også badeplass ved Andelva.

Her har du alle de store matvarekjedene, europris, en kjempestor leketøysbutikk, bank, 2 apotek, fysioterapi, et slags helsestudio, interiørbutikk, blomster, invandrerbutikk med alt du ønsker av grønnsaker osv, en indisk restaurant, 2 puber tror jeg, en haug med burgersjapper, jernia osv. Alt du trenger bortsett fra klær men det kommer når senteret er ferdig.

I tillegg er det kjempefint på Eidsvollverk med Eidsvollbygningen, festiviteten og området rundt. Virkelig fint altså!

 

Vi kjøpte enebolig her(med oppgraderingsbehov) med ett mål tomt for 1,4 mill for noen år siden. Angrer ikke på det nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre sier.

Tar 15 min til Gardermoen/Jessheim med bil. 40 min til Oslo.

Praktfulle Hurdalsjøen like i nærheten i tillegg til Mjøsa. Mulighet til å stå slalåm i Hurdalen.

Masse flotte muligheter i marka rundt om kring om du vil gå på ski, beina eller sykle.. Og flotte fiskevann rundt omkring.

 

Mange ser på Eidsvoll som en kjedelig plass, men Eidsvoll er faktisk mer sentralt enn det mange tror.

 

Når det kommer til husprisene, så begynner de å stige opp mot prisene på andre steder rundt omkring på Romerike. Prisene på hus er fortsatt lave, men prisene på leilighetene har steget betraktlig på noen år.

 

Er selv innflytter i Eidsvoll kommune, bor på Eidsvoll Verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eidsvoll ligger ikke ved Mjøsa, men Vorma! Eidsvoll er heller ikke en by, men et tettsted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv født og oppvokst på Eidsvoll og flytter itlbake (etter studietid i Trondheim) for å få familie.

Hyggelig nærmiljø, masse fint kulturelt som skjer i Eidsvoll, 35 min med tog unna Oslo, 40 min unna Hamar, Jessheim er i nærheten og er blitt kjempestort.

Masse fin natur, fine somre og fine vintre :)

Jeg gleder meg iallefall veldig tl å komme hjem, der er alt jeg ønsker meg og det er akkurat slik jeg vil at mine barn skal vokse opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest om Andelva fritisanlegg som de er begynt å bygge nå(eller om de skal sarte nå). Det kommer til å bli så fint, med strand, fint hotell med badeanlegg, kolonihager, småhytter, restaurant, lekeplass osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som sier at Mjøsa ikke ligger ved Eidsvoll. Bor du på Minnesund/Morskogen/Feiring, så kan du stupe rett ut i Mjøsa. Disse stedene ligger i Eidsvoll kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...