Gjest Kristin'83 Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 ...normalt? Kun på den ene siden av magen. Kan ikke se at jeg gjør noe feil eller annerledes de dagene jeg blir blå?! Jeg snakker skikkelig stygge blåmerker.
Høst72 Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Hei Kristin Jeg har også fått et par blåmerker på magen, som er ganske store. Merket det egentlig med en gang jeg tok ut nålen, for da kom det litt blod ut. Det er mange små blodkar under huden, og dersom man treffer disse kan man få blåmerker. Jeg satte Klexane i "sideflesket" i steden for i området rundt navlen. Vet ikke om det har gjort at jeg har fått færre blåmerker enn jeg hadde trodd på forhånd. Har hørt om noen som har fått masse blåmerker. Det er nok ikke fordi du gjør noe feil at du får blåmerker! Lykke til videre!
kosejent1 Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Jeg fikk mange blåmerker på magen av klexane. Jeg har gått på disse i 9 uker to ganger og det ble like ille begge gangene (så ille at jeg ikke kunne gå i bikini eller dusje på trening uten at jeg følte at alle så på meg). Vet ikke om jeg gjør noe feil og har finlest bruksanvisningen. En sykepleiervenninne av meg har sagt at jeg bør vente et par sekunder før jeg trekker ut spissen for å unngå blåmerker, men uten resultat. Lykke til videre!
Gjest Kristin'83 Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Hei jenter Takk for svar. Det virker jo helt normalt da, i det minste. Når du sier det Høst72, så er det de gangene det følger litt blod med tilbake i sprøyten at jeg blir blå. Da får jeg bare fortsette som før Takker for lykkeønskninger, og sender det samme tilbake
Snoopy. Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Hei Kristin! Jeg har brukt klexane ved to tidligere forsøk. Første gangen fikk jeg knapt et blåmerke, men gangen etter fikk jeg blåmerke hver gang. De ble bare større og større også. Det jeg gjorde som hjalp var å stikke i et mye større område. Varierte mye mer på hvor jeg stakk. Jeg holdt meg under navlehøyde, men beveget meg mer mot sideflesket, og med mer variasjon fra dag til dag som sagt. Stakk altså ikke der det allerede var blått. Da sluttet jeg å få blåmerker, og til slutt så forsvant de jeg hadde også. Håper dette ble forståelig.. Lykke til!
MK73 Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 ...og så hjelper det å trykke stempelet saaaaaaakte inn - da blir det mindre press i vevet og mindre fare for blåmerker :-)
m240 Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Hei!! jeg er gravid 14+6 og har gått på Klexane i 3 mnd. Jeg har også fått noen blåmerker av sprøytene men tror det er helt normalt. men de siste 3 uker har jeg fått alergisk utslett av sprøytene på maven. Så nå var prøvene helt fine og jeg kunne slutte med dem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå