A+C? Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Hei! Gutten min skal begynne i barnehage til høsten. Nå har han snart bursdag og jeg har fått spørsmål om det er noe han trenger. Så nå lurer jeg litt på det samme. Hva trenger han når han begynner i barnehage? Kanskje noen av dere med barnehageerfaring har gode tips å komme med? Jeg har selv tenkt på parkdress, sånne sokker til å ha over sko ute, matboks, liten ryggsekk, innesko type gymsokker. På forhånd takk for hjelpen!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Endel klær som er praktiske og myke og som ungen kan bruke både i lek, inni parkdressen og når han sover. Brukte selv nesten kun ullstilongser og ullbodyer nå i vinter, så det er det lurt å ha endel av! Ellers har du vel tenkt på det meste
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Jo! Og så kan jeg anbefale fleecedress, støvler, cherrox, luer (som sitter godt, gjerne slike som dras over hele huet med åpning til ansiktet. Da er du sikker på at de ikke tar den av seg og at den sitter godt under lek og soving i vogn), flere sett med votter (som bør prøves på ungen! Mange sitter ikke bra), flere par ullsokker og to sett med regntøy. Hilsen 23.34
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Navnelapper som strykes på klær. merkalt.no Og navnesmokker, hvis han bruker smokk. Smokkene forsvinner OFTE, hvis de ikke er merket med navn. Selv da, men i mindre grad.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Voksipose hvis ungen din skal sove ute i vogna.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Man trenger da ikke voksipose, selv om ungen skal sove ute i vogna. Alle vognposer funker fint. ) De fleste klessplagg idag har lapper hvor man kan skrive navnet til ungen på, så man trenger ikke bruke tid til å stryke på slike lapper. MEN VIKTIG å merke tøyet. Vil anbefalle to sett av yttertøy, ikke alltid det tørker fra en dag til en annen når det blir vasket. Også slipper du å ta med deg alt hjem hver dag, hvis dere vil leke ute på ettermiddagen. Et sett hjemme, og et sett i bhg. Ullundertøy, bodyer/trøyer og longs. Anbefaller ikke strømpebukse, men longs og sokker. Da tenger man kun ta av sokkene hvis man blir våt på beina. Kjenner du noen som strikker, hør om dem kan strikke ulldress, genser og bukse. Til å ha under dressen på vinteren. Gode luer og votter - begge deler bør prøver på barnet før det blir kjøpt. Ikke alt sitter like godt, på alle.
A+C? Skrevet 8. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2011 Tusen takk for gode tips, alle sammen : ) Nå er ønskelisten laget og sendt ut til dem som har etterspurt tips til gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå