Gå til innhold

Typisk sosionomer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde eksamen i dag. Sa til ei på kurset jeg går på at jeg hadde lest masse, og at jeg var veldig nervøs.

Det mente hun var: "TYPISK SOSIONOMER".

 

Føler sosionomer har en del "stempeler" på seg. Litt morsomt synes jeg. Som ble skrevet her om dagen: Sosionomer har lilla skjerf :P

 

Andre yrkesgrupper som har noe typisk ved seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosionomer har da visserligen ikke lilla skjerf? De har spygrønne og sennepsgule store sekker til kjoler med svarte strømpebukser og svarte pyntenåler til. Og sånne sko med froskemerke og naturgummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lærere har også lilla skjerf. Og så har de tunika.alltid.

 

Sosinomer har lilla skjerf OG syregrønne linbukser, samt naturgummisåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sosionom og klesstilen bryter veldig med yrkestittelen min;)

Men, jeg har fått høre engang; "åh, jeg er så lei sosionomer som er så jævlig forståelsesfulle på ALT, det må da være måte på empati".. Jeg prøver å passe meg for å si "jeg forstår", og heller omformulerer meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har lært man skal ikke si vi forstår. Vi kan tro vi forstår, men vi har somregel ikke dekning for å si slikt!!

 

Jeg sier i steden: Så du føler (gjenntar det som blir sagt). Hva tenker du kan være en god ide å gjøre nå... osv... bare et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke møtt en sosionom med lilla skjerf, og jeg har møtt noen tusen sosionomer. Jeg har møtt forbausende mange sosionomer med piercing. Hvis det hjelper. Og en overvekt av aktivt troende sosionomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle år hatt det for meg at førskolelærere og spesial pedagoger har lilla, turkis og oransje klær eller stæsj. Har fått meg en svigermor nå og hun elsker LILLA, TURKIS OG ORANSJE, og hun er spes ped!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det overhode ikke! Gikk på skole med sosionomstudenter. Så dem aldri på lesesalen - de var nesten mindre der enn det barnevernstudentene var.....

 

Mange yrkesgrupper som har noe typisk ved seg.

 

barnvernpedagoger - har vært utsatt for omsorgssvikt selv

 

fysioterapeuter - idrettsfolk

 

ergoterapeuter - kunstnere

 

revisorer - tørrpinner

(det samme gjelder visst for økonomer generelt)

 

førskolelærere - rydder alltid opp etter seg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber med mange sosionomer, er sykepleier selv....

men det som jeg synes er en typisk gjenganger er at de har en litt skeiv klipp, typisk langt på den ene siden og kort på den andre. Også har de alltid en lang øredobb og en liten. Og gjerne øredobb som ser ut som en fjær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke mindre enn 11 sosionomer på somatisk sykehus og 5 på psykiatrisk sykehus. Ingen av dem passer din beskrivelse. Jeg har heller aldri sett noen av de mange andre sosionomene med skjevt hår og rare øredobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje de på sykehus og psyk er annerledes da :) Neida, men seriøst, vi er vel 8 sykepleiere og 39 sosionomer som er ansatt i den enheten der jeg jobber. Og veldig mange av disse er slike det lyser sosionom av, med skeivt hår og skeive øredobber :) Lang øredobb på den siden det er kortest hår! Og hun ene sosionomen ga meg faktisk et lilla skjerf i gave engang :) (som jeg bruker til tider). Men alle er ikke slik da, jeg kjenner mange sosionomer og 30 % av de ser ikke ut som sosionom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...