Gå til innhold

Sønnen min på 3 år prater om timeout


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og det er et ord vi aldri har brukt i hjemmet eller har hørt fra noen vi kjenner.

Vi trekker dne konklusjonen at timeout blir utført i barnehagen og det jeg lurer på er hvordan vi skal gå frem for å gi barnehagen vårt syn på timeout?

Har vi foreldre rett til å si hva vi syns om ulike metoder som blir brukt i barnehagen og skal dette respekteres?

 

Har noen lignende erfaringer?

 

Jeg orker ikke skyllebøtter fra gamle tanter som påstår at timeout er en effektiv metode som ikke går på bekostning av barns selvfølelse. Dette er IKKE ne diskusjon om timeout eller ikke, men et spørsmål om hvordan man kan legge det frem og hva vi har "rett på"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare rett og slett å spørre barnehagen om de bruker timeout og på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere hopper vel raskt til den konklusjonen at det er barnehagen som bruker timeout. Jeg ville heller tenkt at andre av barna er vant til timeout hjemmefra og at de derfor snakker om det i barnehagen, kanskje bruker det i rollelek, og at din sønn har plukket det opp. Kan aldri tenke meg at en barnehage bruker timeout.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeout blir brukt i noen barnhager og det hender nok at det blir brukt på enkeltbarn ved problemadferd.

 

Spør barnehagen først. Bruker de timeout ukritisk på alt av barn ville jeg tatt en prat med kommunen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne inderlig ønske at det var størst sannsynlighet for at barnehagen ikke brukte en slik metode, men sønnen min har kommet og fortalt meg: barna må ta timeout når de har vært slemme mot de andre barna i barnehagen.

Hvordan skal vi forholde oss til en slik situasjon når det strider mot vårt barnesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg tatt det opp med pedagogisk leder på avdelingen og forklart hvorfor du reagerer på bruken. Sånn i første omgang. For dere har en pedagog på avd?

 

Så kan man selvfølgelig begynne å lage en sak ut av det, men det beste er jo hvis barnehagen og dere foreldre har et godt samarbeide og dialog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan fortsatt komme fra rollelek selv om barnet sier dette. Men selvsagt, jeg vet ikke. Er jo ikke så mye annet å gjøre enn å spørre rett ut og så si fra om at dere ikke ønsker at de skal bruke dette som pedagogisk verktøy. Jeg hadde ikke godtatt det selv. Synes det er en metode foreldrene selv bør bestemme om barna skal utsettes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes timeout i vår bhg og jeg liker det ikke.

Har tenkt å prate med dem, for jeg vil vite akkurat hvordan de gjør det. De bruker timeout på barn som er under 2 år...syns jeg ikke har noe for seg i det hele tatt.

 

NOE må de gjøre, altså fjerne barnet som ikke kan oppføre seg på en eller annen måte, men jeg syns det holder. At de blir fjernet fra leken. Ikke at de skal sitte på en benk i så og så mange minutter, for så å bli snakket til etterpå. Personlig syns jeg dette går for langt under oppdragelse, og jeg vil oppdra mine barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...