Gå til innhold

Kan man få epidural-bedøvelse under fødsel om man går på blodfortynnende i svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du ikke fått anbefalt å slutte med blodfortynnende før termin, da? Det kan jo ende i KS, og da bør en ikke gå på slik medisin.

 

Jeg har til og med satt blodfortynnende sprøyter på folk med epidural som smertelindring etter andre operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , om man ikke har tatt blodfortynnende på 10 timer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg har ikke fått beskjed om å la være å ta det. Jeg tar Klexane og Albyl E hver dag. Albyl E skal jeg slutte med snart, da er jeg i 36 uke. Men Klexane skal jeg ta helt til 6 uker etter fødsel...

 

Hmmm...

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på fragmin hele svangerskapet (da hjeg har en arvelig sykdom som gir blodpropp) Fikk ikke epidural fordi det hadde gått mindre enn 12 timer siden jeg satte siste sprøyte med fragmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg.... Jeg er jo så innstilt på å få epidural om jeg trenger det, er liksom min lille "trøst".. :) Jeg får spørre legen neste uke, hva jeg skal gjøre.. oioioi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du går på blodfortynnende ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på klexane hele svangeskapet, fikk ikke lov å få epidural med mindre det var 10 timer siden siste sprøyte. Jeg ble satt igang pga fødselsangst og mistanke om stort barn slik at jeg var sikker på at jeg kunne få epidural. Fikk epiduralen min, men den ble satt feil så ingen effekt:-( Endte i ks. Skulle nå ønske jeg heller hadde kommet meg igang på egenhånd, for den fødselen satt støkken i meg, neste gang ble det planlagt ks.

 

Nei hadde jeg vært deg hadde jeg satt sprøyta om formiddagen siden de aller fleste fødselene starter om natten/ tidlig morgen hehe, da er iallefall sjansen større for at du kan få epidural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...