HappyJoy Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Er kvalm døgnet rundt. Føler meg best om morgenen, når magsekken er tom og jeg er opplagt. Må ha mat etterhvert, men da starter det.. kvalmen... Jobber 50 % og piner meg igjennom formiddagen. Etter lunsj er jeg helt ferdig. Da er det hjem å ligge frem til barna skal hentes. Etter middag klarer jeg ikke gjøre noe annet enn å ligge. Å ligge er det eneste som hjelper. Da kan faktisk kvalmen være så grei at det ikke plager meg hvert sekund. Prøvd sea band, ingefær og forskjellig mat. Lettere mat som fisk og brød med neutralt pålegg er det jeg må holde meg til. Kan bare glemme mat som faktisk smaker noe. Småspiser små biter med pannekake uten noe på, knekkebrød og eple, bare for å holde blodsukkeret oppe. Er i 9+1 idag Noen som har noen gode råd?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Gå til legen og få deg kvalmestillende, 1 postafen hver kveld, og afipran på dagtid. Ellers kan du se tråden om Hyperemesis, mange gode råd der, samt inne på svangerskapskvalme forumet Lykke til!
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 jeg er også kvalm og uvell hele dagen, det hjelper til tider med cola og syrlige ting. Ellers så har jeg funnet ut at jeg ikke kan spise grovbrød Er egentlig ikke så glad i lyst brød så det er ganske nedtur...
konemor med gutt+spire:) Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 jeg blir kvalm når jeg er sulten eller mett. skal jeg spise meg mett må jeg gå rett å legge meg ellers kommer det tilbake. MÅ jeg være oppegående hele dagen (noe som er vanskelig i seg selv pga tretthet og utmattelse) må jeg ha konstant tilførsel av lett mat. middag kan jeg ikke spise. varm mat gjør meg kjempe kvalm men jeg spiser 8-10 husmannsknekkebrød i løpet av dagen for å holde kvalmen borte. av og til virker det, mange ganger må jeg bare sove meg gjennom dagen og spise på senga. er 8+5 og gleder meg litt til dette er over så jeg kan kose meg sammen med sønnen jeg har fra før. føler jeg ser han veldig lite nå. ellers er mozell også veldig god mot min kvalme fordi den er syrlig. I kveld har jeg bøttet ned på smootie som var helt rååå mot kvalmen! får den i poser i frysen på kiwi. eg har også på meg konstant seaband jeg kjøpte på apoteket. det tar den verste kvalmen. tør ikke tenke på de første dagene da jeg ikke hadde de, så for meg virker det litt om ikke annet vertfall. Legen min sa at jeg absolutt ikke skulle ta postafen men afipran. for meg virker ikke disse i det heletatt. Det er nok veldig induviduelt hva som virker, men jeg prøver alt av råd folk gir meg, NOE om ikke alt må da virke håper du finner noe som virker for deg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå