Gå til innhold

MME til en på 10 mnd++? Ammer litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er altså 10 mnd, og har fram til å nå blitt ammet flere ganger daglig. I det siste har jeg merket at puppene er så tomme, og hun suger og drar for å få ut mer (og det er tomt). Har derfor gitt henne en flaske ekstra per dag. Jeg skal snart tilbake i jobb, så det er egentlig greit at det blir en gradvis nedtrapping til morgen/kveld.

Hva er egentlig vanlig å gi av MME til en baby på 10 mnd +++?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Jeg husker dessverre ikke tallene for hvor mye kalsium de trenger i løpet av en dag, men det meste blir dekket hvis hun får 2 porsjoner grøt. Jeg mener helsesøsteren min sa de skulle ha i underkant av en liter veske om dagen, inkl. det som er i maten. Jeg har ammet min om morgenen og gitt 2 flasker om dagen på ca 150 og 200 ml. Nå har han nektet å ta morgenpuppen i 1 uke, så ammingen er helt over for min del.. Derfor gir vi han nå en flaske til frokost og en til kvelds, begge på 200 ml. Han får to porsjoner med grøt, begge på 1,5 dl vann. Han er 9,5 mnd. Jeg kommer til å fortsette med dette en god stund til.

Hvis du ammer morgen og kveld, så vil jeg tro at det ikke er kjempeviktig å gi tillegg, men du kan jo kanskje gi en flaske til lunsj?

Skrevet

Takk for svar. Hun spiser ikke noe særlig med grøt - jeg får i henne litt av 15 mnd grøten, men det er en skjelden gang.

Tror jeg gir henne et par flasker i løpet av dagen, men hun klarer ikke så mye av gangen (toppen 120 ml). Hun regulerer det vel selv, om hun ikke vil ha tenker jeg.. Hun spiser fortsatt litt pupp på dagen, men altså, er jo nesten ikke noe som kommer ut lengre, så er begrenset hva hun kan få i seg av morsmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...