Gå til innhold

Barna mine er så ville!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 gutter på 2,5 år og 3,5 - snart 4 år.

De er ville og høylytte.

 

Er redd for at de skal oppfattes som uoppdratte.

 

De krangler med hverandre veldig veldig mye, og da er det hyl og skrik, slåssing, klyping, kloring osv.

 

Blir den ene sint på den andre så vræææler han.

 

Vi snakker til dem omtrent hele tiden.

Prøver å være ganske konsekvente, strenge osv, men ingenting hjelper.

 

De virker ikke høre på oss, eller bry seg. gjør detsamme med en gan igjen.

Jeg vil prøve å snu dette nå, isteden for om 5 år, sikkert vanskeligere da.

 

Dette tærer på alle, jeg og mannen blir ofte sinte og i dårlig humør.

 

Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, forresten, det er ikke bare kranglingen da. Når de leker er de også ville, høylytte, bråkete.

 

de klattrer rundt i sofaen (dårlig uvane), prøver å innføre regelen at det ikke er lov å stå/gå/hoppe i sofaen, men det går ikke inn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er jo ganske jevngamle og to gutter så er vel vanlig med litt "slåssing". Jeg har en gutt på snart 5 og ei jente på 9 og de krangler så busta fyker de å. enn å prøve dele de noen ganger.idag finner jeg på noe sammen med deg,så kan bror og pappa finne på noe annet.. merker at 4åringen min er mye roligere når ikke søsteren er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemer med at barn får lov til å klatre i sofaen. Mine unger får lov, det er jo et utmerket leketøy.

 

Vi fikk lov til å klatre i sofaen, leke inne i garderobeskap, bygge hytter og telt. Og jaggu meg santen har vi ikke vokst opp, med høyere utdanning begge to, kontorottejobber med ansvar og penger begge to. Unger har vi med samme mann, ikke er vi fraskilte og ikke er vi gjeldsslaver.Hus, to barn og to biler har vi også begge to. Oss uoppdragne barn fra det ville hjemmet har klart oss fint.

 

Tror det er viktig å spørre seg selv hva som er viktig i oppdragelsen. For meg er det viktig at de er snille med hverandre, og at de er snille med andre. At de ikke er frekke, ufordragelige eller uærlige. Jeg liker også at de lærer ting, og jeg liker at de har fantasi og rollelek.

 

Lyd er jo ingen krise, krangling er bra i små doser, at de får bryne seg på hverandre i trygge former. Men må også være greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel så må jeg si at dette innlegget hjalp meg litt

 

Jeg er ofte frustret på eldste sønnen min har 2 gutter på 22mnd og 3,5år. Men når jeg leser innlegget ditt så ser jeg at mine barn er "perfekte" og nå skal jeg ikke være så harde mot de for de er ikke så ille egentlig!!

 

Men over til ditt problem. Jeg tror det bare er foreldre som mener at de er PERFEKTE foreldre som ser på deg og tenker at de har fått dårlig oppdragelse!! Det er tøft og ha to tette gutter og noen ganger mister man taket,

 

Mitt tips er; ta tilbake kontroller, gjør det som funker for dere og gjør alt helt ut slik at de skjønner alvoret!!

 

Feks timeout, det funker supert her, selv om mange slakter dette!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Har en på 4, snart 5 og en på 3,5.... Det eneste positive med alt styre dems er at babyen sitter stille å glor på de i flere minutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takjk, kanskje de bare skal få være gutter da, hehe. Problemet med sofaen er at det er mange andre som ikke setter pris på at barn klatrer i sofaen dems.

 

Hos mine foreldre og søsteren min er det ikke lov. Jeg synes ikke det er så ille, men blir alltid minnet på det når vi har vært på besøk hos familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun over med de andre gale ungene.... Jeg har gitt de beskjed om at turning i sofaen er lov kun hjemme og kun når vi ikke har besøk. Bryter de regelen borte må de ta seg en tur i bilen og bryter de den under besøk hjemme må de ta seg en tur ut av rommet (hvert sitt rom). Helt greit at barn er barn og får lov å bestemme litt selv og alt det der, men de må lære seg å ta hensyn til andre å! Sikkert stikk i strid med noen lærdom, men jeg vet ikke annen måte å gjøre det på og det funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på de andre her jeg, og jeg har bare 1 gutt. Og han er bare 2! Snill og grei, men du store så mye mer aktiv og "kreativ" enn våre venners barn. Er ikke noe trivelig med disse skrå blikkene og kommentarer fra våre venner om deres egne perfekte barn *sukk* Vi vet jo at deres barn heller ikke er perfekte, og blir jaggu meg litt oppgitt over at det skal være så viktig at de er det!

 

Nei, her er det lov å leke i sofaen, men ikke lov å ha beina på bordet! 8-)

 

Anfall av "overkreativitet" løses forøvrig her med å gå ut og leke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du er ikke alene..jeg har 2 barn med 2års mellomrom..

De krangler og skriker ofte, og er i tilegg høyt og lavt!

Er veldig travelt, men alt bli en vane..

Mitt tips er også det som hun over meg nevner, gå ut å lek!

I helgene er vi ute å "springer" hele dagen omtrent, slik for barna ut mye energi og belønningen er 2 stk utslitte og rolige barn som ser barnetv:)

Krever jo endel av dere som foreldre, men slik er det bare!

Heller ha friske og aktive barn er sure og sutrete barn sier jeg:)

Har også endel venner med mer rolige barn, og noen som har kronisk syke barn..det må være myye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...