Gå til innhold

kan man gi cosylan til barn?(Haster )


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 4 år som hoster til han brekker seg , har en flaske cosylan .Kan jeg gi han litt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke Cosylan resptbelagt? Min sønn har fått det på resept flere ganger ihvertfall. Man gir IKKE reseptbelagt medisin til noen uten at respten gjelder den personen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør høre med lege først, men gir du, så gi 2,5 ml cosylan.

 

Jeg vil bare fortelle deg at paracet er like bra på hoste, og mindre farlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, barn kan få cosylan. Har fått det 2 ganger til min 4-åring. Vet ikke hvordan det er med barn da. Tenker på at de skal jo ha mindre enn det som står på flasken(om den er skrevet ut til voksen) og vet ikke blandingsforholdet er forskjellig fra barn og voksen.

 

Tror ikke jeg ville gitt fra min flaske uten å rådført meg med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan få Cosylan, men noen reagerer kraftig på den siden den inneholder morfin. Cosylan påvirker hostesenteret i hjernen.

Ring legevakta og spør om dosering. Observer barnet noen timer etter det har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE gi det om du ikke har snakket med en lege. Om sønnen din hoster fordi han har slim i hals og lunger, så gjør du vondt verre om du gir han cosylan. Cosylan hemmer hosterefleksen slik at han ikke får opp det som skal opp.

 

Snakk med legevakten først eller gi han noe annet som kan dempe hosten: Te med sitron, dampbad under senga med 2-3 dråper eucalyptusolje i, varm klut på brystet, mentholatum under føttene hans osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av en spesialist på barneasma at han aldri i verden vill ha gitt et barn Cosylan... da skulle det i tilfelle være sikkelig sikkelig ille og eneste utvei... men har fått det foreskrevet fra fastlegen min... men stoler på eksperten på barneasma og har klart meg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gitt reseptbelagt medisin til min datter med mindre den var utskrevet til henne. Til og med om hun får noe på resept er jeg litt tvilsom til produktet.

Hvorfor prøver du ikke med hostesaft du får uten resept? Jeg ga solvipect til min 10 mnd gamle datter for en liten stund siden, og den fungerte veldig bra. Mindre hoste etter et par ganger med medisin, til og med litt oppkast (slimet som kommer opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...