Gå til innhold

Når kjøpe de første skoene?


n74

Anbefalte innlegg

Snuppis er 13 mnd og har nettopp lært å gå. Foreløpig er hun veldig ustø, men øvelse gjør mester. Og dette gir oss jo nye muligheter til uteaktiviteter, særlig nå som snøen er borte også. Er det ok å kjøpe sko nå, eller bør hun bli bedre til å gå i forhold til balanse o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille frøken er akkurat like gammel, og begynte å gå nå for noen uker siden, har akkurat kjøpt hennes nye sko, og hun begynte fort å bli veldig stødig... Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe nå, for de blir veldig fort bedre! Og hun har så mye glede av å gå ute nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt sko til henne nå, hvis det var meg. Hun vil vel sikkert gå ute nå som det er bart? Kjøp sko med god støtte over anklene.

 

Snuppa her på 10 mnd elsker å gå når vi holder henne i hendene (elsker er underdrevet - hun går enten jeg vil eller ei, med stoler og krakker, barnestoler, lekekasser, biler, bleiepakker...), så da får hun ha på seg et par sko i noen minutter når vi er ute på tur. Da kan hun gå litt på gårdsplassen før jeg tar på henne sånne fotposer. Vi har brukt et par sko som vi har arvet (synes det er greit når de er så små at de nesten ikke er brukt).

 

En ortoped jeg kjenner mener (i mot mange andre), at barn bør gå mer med sko for å støtte opp under foten. Jeg vet sannelig ikke hva som er rett, men kan ikke skjønne at det er feil å putte sko på en som kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at hun vil like å ha på seg sko, så jeg ville kjøpt sko nå så hun kan øve seg på å ha dem på. Jeg har en på 1år selv som har gått i ca1mnd og han er ikke veldig glad i sko, men vi øver litt hver dag og håper på at han snart kan gå ute i sko i stedet for fotposer som sklir av når han går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...