Gå til innhold

"Har du tenkt å la meg sulte i hjel eller??!"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette fikk jeg høre av syvåringen min i dag ved leggetid. Da hadde det blitt fortært to brødskiver og blitt drukket biola. Så fant han ut at han ville leke litt fø leggetid og jeg sa at om han var ferdig å spise var det ok.

 

Da jeg brøt opp litt senere spurte han etter mer mat hvorpå jeg minte ham om at kveldsmaten var for litt siden og at han ikke ville ha mer mat da.

Da kom kommentaren "Har du tenkt å la meg sulte i hjel eller??!"

hvorpå jeg sendte ham i seng og sa at kveldsmaten var over, han hadde sagt seg ferdig og mett, og nå var det sovetid.

 

Fikk dårlig samvittighet etterpå, og lurer på hva dere mener om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehe..... de kan være veldig slu, de små ;) Tror du det kanskje var for å drøye ut leggetiden? Det tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min på 4 meldte det samme her om dagen, men jeg lar meg ikke plage av dårlig samvittighet! Er det slik du beskriver er det helt rett å ikke gi de mer mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt ok.

Han forsøker garantert å strekke leggetiden.

 

Dersom du var usikker på om han faktisk var sulten (noe man sjeeeeelden er etter to brødskiver til kvelds), fordi han hadde spist veldig lite, så kunne han fått tilbud om en brødskive som han kunne spise i sengen.

 

Da er de merkelig nok ikke sulten lenger likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går helt fint du!

Det er som å høre meg selv da jeg var liten. Var svært utspekulert selv, og kom gjerne med slike kommentarer selvom jeg var stappmett.

Alt for å være litt lengre oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Takk for svar. Brødskive på sengen var lurt, det skal jeg si neste gang! Jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg var så "hard" mot ham, men tenker på at etter to skiver er en rimelig mett uansett. (iallefall ham)

 

Jaja, får ta lærdom til neste gang og tilby skive på senga, sånn for å være hundre prosent sikker.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi etter i form av å mate sultne barn er definitivt lurt ja. Konsekvensene av å nekte sultne unger mat kan bli svært lite trivelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par ganger falt for datterens nær-døden-tørste, men drikker en slurk hvert 5min. Så nå går jeg ikke på den lenger. Satt et glass vann på nattbordet og det var urørt dagen etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn som reiser seg fra bordet å sier de er mette for så å bli sultne igjen 30 minutter etterpå fordi de får beskjed om å legge seg er ikke sultne vet du! Konsekvensen av matnektet til mitt barn er at han gikk å la seg og sovnet. Jøsses som du overdriver!

 

Hilsen hu med 4 åringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi hørtes ut som meg og broren min, fant på mye slikt da vi var små. men vi fikk ikke mat på sengen, vi ble lempet i seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva prater du om? Er du full?

 

Jeg kom med en generell uttalelse. Du stilte et spm jeg svarte på. Nå trekker du inn alt mulig vissvass og påstår at jeg overdriver. Du er et glimrende eksempel på elendig leseforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg spiste åtte (!!) knekkebrød med salami en kveld jeg ikke ville legge meg...brukte samme argument "suuuulten mamma!"...må ha vært mellom 6-9 år gammel...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Har det klikka for deg? HI beskriver jo et hendelsesforløp og du svarer på noe annet da eller? Sånne går det f.... ikke ann å diskutere med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Jeg får høre "Du gir meg jo aldri mat du jo!" - men han får jo mat! Han får bare ikke spise ubegrenset, og dersom han går fra bordet fordi han er ferdig (og jeg vet at han har spist seg mett i utgangspunktet) så er han ferdig. :) Dårlig samvittighet? Nei, ikke egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i tillegg frekk, ufin og stygg i munnen. At du er så tett at du ikke klarer å skille mellom generelle utsagn og spesifikke utsagn relatert til tema sier mer om deg enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å gi etter for mas,barn er smarte og finner på mye rart,for å strekke leggetiden.

Er barnet sultent,så tilbyd en banan(det virker søvndyssende om man spiser den på sengen),vil ikke ha nei dea er de ikke mye sultne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...