Gå til innhold

Min farmor fyller 95 år, hva kjøpe??

Anbefalte innlegg

Min Farmor fyller 95 år, hun bor hjemme, er helt klar i hodet, men ikke så god til beins. Hun orker ikke ut på noe eller ha mye besøk. Så jeg vrir hodet mitt for hva jeg skal finne på til gave.

Blomster kommer hun nok til å få av naboer o,l. Hun har ingen ønsker, sier hun trenger ingenting hun som er så gammel. Ting er vel heller ingen vits, da hun har begynt gi bort mye hun har- nettopp fordi hun ikke trenger det lenger som hun sier.

Noen som har vert i samme situasjon- hva ville dere gjort??

Fortsetter under...

Hva med å gi bort en opplevelse? Et gavekort på en middag for 2 - deg og henne! Du kommer hjem til henne, lager middag med vin f.eks.

En lydbok som hun kan høre på, hva med f.eks. Berlinerpoplene?

En stor uteblomst som hun kan ha på trappa. Hun får sikkert mange blomster til å ha inne, kanskje ingen til å ha ute.

Bilde i ramme av barnebarna!

Eksklusiv og god konfektsjokolade.

En myk bomullsnattkjole.

Sokker uten strikk, et fint skjerf og en god håndkrem.

Da tror jeg at jeg ville laget noe med minner. Få tak i bilder av familie,barn .barnebarn,olderbarn og tippolderbarn? og lag en fotobok.

Eller kanskje en dvd film med en samling fra ulike selskap osv som er blitt filmet opp igjennom:)

Til sånne ting bruker jeg å putte forskjellige bruksting som såper, sjampo, balsam, hårbørste, hårspray, kremer, litt bedre syltetøy/ annet pålegg, hjemmelagde kjeks/kaker som holder en stund, kanskje bilder av oldebarna, tegninger fra oldebarna osv i en kurv.

Oldemor her blir glad for det, hun har så mye annet dill som står og støver ned uansett sier hun, så hun blir glad for å få ting hun vil få brukt og ha glede av :)

Annonse

Til vår farmor gav vi en kurv fyllt med masse godt (litt "ekslusivt") pålegg, gode kjekser, god kaffe/te godterier vi visste hun var glad i osv. Dette satte hun veldig pris på, og det var noe hun kunne nyte i tida etter bursdagen, da feiringen var over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...