Gå til innhold

8 grader ute, og babyer ligger innpakket i ullklær, voksiposer osv..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia?

 

I dag var det nesten 10 plussgrader, strålende sol. Kort sagt varmt og nydelig vær.

Og alle barnevogner jeg gikk forbi og gløtta oppi, lå det en liten en på alt fra 1 mnd til et år. Det alle hadde til felles, var ull/fleeceklær, votter, tykke luer, gedigne voksiposer/tykke tepper, og helsetepper halvveis over åpningen.

Kom vel heller ikke som noen overraskelse at de som trillet på vognene var mødre på max 20 år.

 

Jeg blir rett og slett sint!

Ser de ikke faren ved det??

Eller det ubehaget det må være?

De kan jo prøve å pakke seg inn i ullklær fra innerst til ytterst og legge seg i sengen innpakket i dundyner med et eller annet som dekker rundt hodet så lufta blir god og tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke sikkert de har så mye nedi posen da. Det ligger på samme temperatur her, minsten ligger i voksiurban pose. under har han på seg en ullbody,ullstrømpebukse,ullsokker og en mellom tykklue. Han er helt passe når han våkner, barn er forskjellig, noen er kald og noen er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først få uttrykke enighet om at ullklær, votter, tykke luer, voksipose med teppe over og teppe over åpningen er overdrevent mye i 10 grader og sol!!

 

Men likevel lar jeg meg imponere over hvordan du kan se ned til minste detalj hvilke klær et barn har på seg, når det ligger inntullet i både ulltepper og voksipose, samt tepper over åpningen.

 

Er du utstyrt med røntgensyn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg reagerer med på de som kler på små babyer fleeceklær (ekkelt, klamt og brannfarlig) kontra ull eller bomull. Mini her sover i vogna si i tynn ullstrømpebukse og genser samt lue oppi voksiposen. Her var det full sol idag men fy som det blåste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg var i dag blåste det noe helt inni helvete og var på ingen måte SÅ varmt selv om gradene viste +10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. syns maaange overkler babyen nå for tiden jeg også.. Selv er jeg ung mor.. Men lille i vogna her, på 7 mnd.. ;) Hun sitter i pose.. Ikke voksi, men en tynnere pose. Har på strømpebukse og jogge bukse... Body eller genser. Og jakke og lue. Da overkroppen er litt ut av posen. Når hun sover ute... (ligger nedi), da har hun vanlig joggedress lue og tynne votter. Bomull.. Jeg bruker ikke ull om det er over 0 grader jeg.. Kan ikke tenke meg å gå i ull i + grader selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg her...

 

Ull er etter min mening det beste de kan sove i eller ha på seg nå som vårluften begynner å lure oss til å tro det er så varmt.

Vår er jo forkjølelses tid av den enkle grunn at vi kler oss og barna for lett fordi vi tenker det er varmt...

 

Minien min har ull strømpebukse og ull body, en tynn janus ull dress og ull sokker og tynn ull lue OG simo lammeulls pose... Det er helt perfekt for ham.

 

Jeg jobber i barnehage og ser at de som bruker mest ull er de som sjelden er svett eller kald når de står opp etter luren ute...

Husk at de ligger som regel i skyggen, er ikke i bevegelse, det ofte blåser og at de ofte ligger slik i flere timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da viser de vel at de ikke er fornøyd, Om jeg klør over hele kroppen så synes jeg det er vanskelig å skjule det. Så såfremt mini oppfører seg likt når han har på seg ull og bomull, så antar jeg han ikke klør av verken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...