Gå til innhold

Hvordan får dere til at barna har så korte dager i barnehagen?


Endelig mamma!

Anbefalte innlegg

Sikter mot innlegget jeg hadde for noen dager siden, der jeg spurte om hvor lange dager barna deres hadde i barnehagen ( http://www.dinbaby.com/forum/thread/143104339 )

Virker som om veldig mange har korte dager i barnehagen, men hvordan får dere det til? Jobber du/mannen redusert? Har dere familie som hjelper? Fleksitid og/eller skiftarbeid? Dere er veldig heldige som får det til, håper jeg også gjør det når jeg er ferdigutdannet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste tråden og synes det var mange som hadde 7-8 timer jeg? Mine leveres kl 08 og hentes kl 15, jeg er lærer og mannen min jobber turnus. I vår barnehage er vi blandt de siste som leverer og første som henter. Her inne er det til tider sannheter med moderasjoner som serveres;) .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer i en 80% stilling og henter Bo kl 14 3 dager i uka, og kl 15:15 2 dager i uka. Noen ganger før, men aldri senere enn 15:15.

 

Men han er alltid en av de første som leveres (7:30) og får jo ganske mange timer der likevel. Vi prioriterer korte dager for Bo fremfor mer større inntekt, og det merkes godt, men jeg føler det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sien jeg er hjemme kan vi hente og levere som det passer oss, eller meg;)

Prøver å ikke ha de lengre enn 6t. Jeg skal begynne å jobbe litt, og ta litt skole. men det viktigste (for oss) er at vi ikke skal ende opp med den "vanlige stressende hverdagen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at de fleste med små barn tilstreber seg å ha korte dager for de om det lar seg gjøre. Jeg jobber redusert, for mine barn skal aldri gå 8-9 timer i barnehagen på fast basis. Det er jeg ikke skapt for;)

 

De hadde sikkert greid det, men da ville jeg blitt deprimert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var alene med min eldste datter mens hun gikk i barnehage. Hun ble levert halv 8 og hentet halv 5. Jeg har en lederstilling i et stort firma, jobber et kvarter hjemmefra og dette var det beste jeg klarte, så lenge jeg var alene!

 

Heldigvis virket det som at hun taklet det helt fint, var vel mest min samvittighet det gikk hardt utover med de lange dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-8 timer er jo i utgangspunktet korte dager med tanke på at de fleste arbeidstakere har 8 timers dager og i tillegg skal reise til/fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi til korte dager pga at jeg jobber turnus, og har valgt å jobbe redusert, slik at de skal få slippe lange dager i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere av dere jobber redusert, og det er godt å se. Her i min familie blir jeg bare sett rart på når jeg forteller at jeg håper jeg kan jobbe redusert når jeg er ferdigutdannet. Jeg studerer, og synes det er forferdelig at dagen nå i praksis er lagt opp fra 08-16, i tillegg er det 20 min kjøretur hver vei. Heldigvis har søsteren min og faren hennes (vi bor ikke sammen) hentet jenta mi tidligere for meg. Men jeg merker godt at jeg aldri vil orke å ha en jobb der jeg må være på jobben 08-16, jeg vil kunne jobbe hjemmefra og/eller jobbe redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme med minstemann mens eldste går i barnepark som er åpen maks 5 timer om dagen. Jeg skal være hjemme til det yngste barnet er minst to år. Deretter vil jeg jobbe redusert fram til de begynner på skolen. Jeg ønsker å tilbringe mer tid med barna mine enn en fulltidsjobb gir, samt å unngå at de er så mange timer i barnehage hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobbar berre 3 dagar i veka (ungane har fri hhv 1 og 2 dagar). Dei resterande dagane begynner eg som regel på jobb kl 9 og leverer 8.30. Mannen jobbar annankvar dag seint (11.30 - 18/19) og annankvar dag tidleg (7.30 - 14.30), og når han jobbar tidleg hentar han ungane.

 

Baksida med denne ordninga er sjølvsagt at pappaen annankvar dag knapt ser ungane (eg leverer dei uansett før eg går på jobb, må ha bilen for å hente dei etterpå), og han kjem heim etter lille har sovna, akkurat når eldste skal leggast.

 

Eg er veldig glad for muligheten til å la dei ha relativt korte dagar, men hadde det vore mulig ville eg heller valgt at mannen hadde hatt "normal" arbeidstid. Dvs då hadde ungane fått noko lengre dagar i barnehagen, men vi hadde hatt meir tid saman alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leverer, en henter, den som henter er på jobb i god tid før 7 og kan da hente forholdsvis tidlig og ja, vi har fleksitid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine går stort sett fra 07.45 til 16.15. Sånn er det, når man jobber 08.00 til 16.00. Heldigvis jobber både jeg og mannen like ved barnehagen.

 

Men de går bare 3 dager i uken, da jeg jobber (ufrivillig) deltid. Får jeg meg 100 % stilling, noe jeg håper blir snart, må de gå hver dag. Tror det også kommer til å gå greit. De trives godt i barnehagen, og vi er også veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Vi har ikke vært råflotte ved valg av bosted, vi kjøpte dette huset for 1,3 mill for 8 år siden. Selv om det er stort og helt ålreit ligger det i en by som er sykt billig å bo i, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor siden det er kort vei til både Drammen og Oslo for den saks skyld. Det gjør at vi ikke trenger å ha så mye i inntekt for å betjene lånet.

2: Jeg går på skole og har særdeles korte og fine dager.

 

Hadde vi begge vært i full jobb og hatt et hus til 3 mill, ja da hadde nok ungene måttet være lenge i barnehagen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber turnus og slutter kl 15 eller kl 13. Hvis jeg jobber helg har jeg som regel fri 2 dager i uken og kan ha barna hjemme eller hente de tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter er ikke så veldig glade når jeg kommer tidlig. Min elsk leverer ve 9 tiden jeg henter nå jeg har perm ved 14 tiden ellers ved jobb ved 1530 tiden. Jentene pleier riste på hodet men mamma kan du ikke komme sent en gang du også =0). En dag rakk jeg ikke før 1630 det var så glade. Så lenge vil vi være i morgen også haha Det er takka jeg får hahaha =0)

Syntes det er så rart når noen mener det være i barnehagen er som en jobb for de, Jeg har 2 sosiale jenter som elsker leke med venninnene sine og morer seg hele dagen. Ikke slitene når de kommer hjem da leker vi enda mer =0).

Så dere som må ha ungene lengre i barnehagen ikke ha dårlig samvittihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber 100% begge to.. Samboer leverer og jeg henter..vi begynner litt forskjellig. Mini går i bhg 10-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber 100% begge to... men jeg jobber min fulle stilling fordelt på fire lange dager ergo fri hver onsdag og da har jeg gutten hjemme :) Ellers jobber jeg fra 06 på morgonen mens mannen jobber kveld\natt... så han og mini sover til i åtte ni tiden... barnehage fra 10 til 15-16. vi har da alle ettermiddagen sammmen som familie frem til mannen drar på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer og dessverre ikke i full stilling. Prioriterer å ta med jobb hjem og jobbe på kveldene i stedet for seine ettermiddager på jobben, derfor kan jeg hente i bhg. forholdsvis tidlig.

 

Når jeg ikke har undervisning fra morgenen av, så gjenspeiles jo det i sein levering. Dessuten jobber pappa fra 07 og slutter ca 15.15, jobber tre minutter fra bhg.

 

Synes det er verdifullt at frøkna ikke trenger å ha så veldig lange dager i barnehagen, men jeg får stadig tilbakemelding fra henne om at hun vil være sent i bhg. hun også.... ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer rundt halv 8 og henter kl 15. Jobber 80 % stilling og har valgt kortere dager. Har 30 min kjøretid hver vei til jobb. Skulle jeg jobbet fullt hadde lillemann vært i bhg fra 07:25 til 16:45 hver dag. Samboer jobber på samme sted som meg, så blir det samme hvem som leverer eller henter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Nå når pappaen er heime (jobber offshoreturnus) så går han i bhg fra hall 10 til hall 4 ca.. Men når pappen er ute så leverer og henter eg, da er han i bhg hall 8 til hall 4 :( alt for lang dag for han syns eg, selv om han stort trives.

 

Vi jobber begge 100% og sønnen vårs (på 2 år) har 100% bhg plass, men er som oftest i bhg 4 dager i uka, etter som at eg jobber kvelder av og til og har mulighet for å ha han heime då:) + di dagene i uka eg har fri når eg jobber helg..

Eg håper også å ha han mindre i bhg når eg er ferdig utdannet og kan gå ned i stilling, er lærling nå ;-)

Men veldig greit å ha han i bhg 100% så kan han være heime dei dagene det passer, uten å ha fast "heime dag" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 50% fra 830-13 og fri fredager og jeg levere begge mine barn rundt 745 hver dag og pappan henter 1545..hvis jeg henter så henter jeg de rundt 15........jeg trenger litt tid for meg selv etter jobb! uten at jeg skal oppgi hvorfor :) og begge barna er i bhg selv om jeg har fri på fredager...de har det bedre der enn å være hjemme sammen med meg for ingen av nabo barna er hjemme på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...