Gå til innhold

Hvordan er forløpet på en prov.abort?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vennligst ikke døm meg. Er du imot abort, ikke les videre eller svar,

 

Vi har blitt gravide (bruker nuvaring)

Passer absloutt ikke i livet vårt nå.

 

Det er mndvis (iallefall ukesvis) venting på å få time hos fastlegen, men jeg vil jo ha dette ute av verden så fort som mulig.

Kan jeg få akutt time?

Hvorfort kommer jeg videre til sykehus for abort?

Er det piller?

 

Er i underkant av 5 uker på vei...nettopp testa pos.

 

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Hege!

 

Jeg har tatt abort ved Ullevål sykehus. Jeg ringte direkte til sykehuset, sa hva det gjaldt og fikk en time. På den timen var det gyn.undersøkelse og en samtale om valget jeg hadde tatt, om jeg var sikker og tilbud om å snakke med sosionom om jeg var usikker. Og så fylte jeg ut skjema for søknad om abort.

Så fikk jeg time til selve aborten en uke etterpå. Jeg tok kirurgisk abort. Gikk veldig greit og var raskt over. Blødde litt etterpå, men det var ikke vondt. Hadde snakket med sjefen min på forhånd og fikk 2 dager perm. med lønn.

 

Håper det går bra med deg og lykke til (om man kan si det i en slik situasjon?).

 

Klem fra Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nett at man må være på sykehuset når man får tabelettene, og blø ut fosteret der. Kan man ikke være hjemme heller?! huff... Blir så virkelig da, mens hjemme blir det som en kraftig mens bare... (i hodet mitt)

 

Takk for svar.

 

hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt medisinsk abort, men en venninne av meg har gjort det og hun fikk ta tabletten hjemme siden hun måtte kjøre bil fra sykehuset. Men jeg tror hun måtte tilbake etter noen dager?

 

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig.

 

Men om du får velge så tror du ikke at det kanskje er lurt å bli på sykehuset? Det kan bli en større påkjenning enn du tror å skulle gjøre dette hjemme. Du kan oppleve at det er vondt, at du vil blø endel, at du kanskje blir redd osv.

Har du noen som kan være sammen med deg? Din kjæreste? Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette alene.

 

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en tråd her for en stund siden der folk delte erfaringer ved medisinsk abort hjemme. Og det virket som enkelte hadde veldig smertefulle opplevelser, og hele situasjonen rundt gjør at jeg tenker jeg ville gjort det på sykehus kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min mann med meg ja. Måtte ta en pille da jeg hadde hatt en spontan abort en gang for å få ut alt. Da fikk jeg ta den med hjem. Regner med det er det samme. Tåler mye blod og vil bare ha dette utav verden nå!

Har ikke knytta meg til graviditeten, og det er jo så tidlig. Håper jeg får komme inn fort.

 

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ikke er alene. Det er bra.

 

Ring sykehuset i morgen du og få en time.

 

Lykke til. Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt medisinsk abort. Det er noen år siden så mulig rutinene er endret men for meg var det ca slik:

 

Fikk henvisning til sykehuset av fastlegen. Ble undersøkt på sykehuset med innvendig ultralyd for å se hvor gammelt fosteret var og kom tilbake en par dager senere og fikk en pille som "dreper" fosteret. Kom tilbake til sykehuset dagen etter (tror jeg, mulig det var to) og fikk da satt inn piller i skjeden som laget en type "rier" som støtte ut det døde fosteret og alt det andre. Blødde masse også tykke klumper og hadde ganske vondt(som rier om du har født før) slik at jeg fikk en sprøyte morfin. Hadde ikke ville gjort dette hjemme det var alt for vondt og tøfft til det.

 

Har aldri angret på aborten i ettertid og for meg var det et "lett" valg, men tenker av og til på barnet jeg kunne ha fått, så ingen lett avgjørelse dette...

 

Marte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...