Gå til innhold

Hva hadde dere gjort ? (jeg ringte 113 )

Anbefalte innlegg

Har en nevø( 20 år) som kontaktet meg på chatten og sa at han hadde sterke magesmerter (på en skala fra 1-10 hvor vondt det var skrev han 9,3) og at han hadde mistet 7 kg på 6 dager og hadde så vondt at han lå på gulvet . Han hadde mistet tlf ,så han hadde ikke tlf .

Jeg ba han dra på legevakten ,men han sa han skulle dra i morgen om han ikke ble bedre .

Jeg ringte til moren hans som bor i utlandet for å høre hva hun syns og hun ba meg ringe etter sykebil , hun ville at noen skulle vurdere han . Vi har mange i fam som har hatt en sprukket blindtarm .

Dette er en gutt som er veldig tøff og går ikke til lege frivillig .

Så jeg ringte etter en sykebil og de kom å sjekket han .men han sendte de videre .

Nå er han oppgitt over at jeg ringte sykebil og mener at man ikke ringer sykebil ved magesmerter .

Hva mener dere ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143116304-hva-hadde-dere-gjort-jeg-ringte-113/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du bor langt unna ham?

kanskje lit tå overdrive å ringe sykebil til en som ikke ønsker det selv (med mindre han har mentale problemer da). Men...bedre med en gang for mye enn en gan for lite.

Du kjenner ingen som kan ta en tur til ham da, noen han kenner også?

Hvis han ellers er istand til å ta vare på seg selv, er jeg enig med han at du gikk over streken. Hva mora mener er også irrelevant ettersom mannen er myndig.

Dessuten: En person med sprukken blindtarm er ikke istand til å sitte på noen chat....

Annonse

Hadde ikke ringt 113 uten at han selv hadde samtykket til det.... Kommer litt an på hele situasjonen, men du sier han hadde hatt dette nesten en uke og med mindre smertene hadde blitt sterkere den siste dagen hadde jeg ikke tenkt at det var så akutt at det trengte ambulanse. Hadde heller spurt nevøen om jeg skulle ringt legevakten på hans vegne.

Jeg er glad jeg ringte, han skulle ha blitt med sykebilen for nå ligger han nyoperert på sykehuset . Var blindtarmen .

Jeg er glad jeg brydde meg :)

Oppfordrer alle andre til bry seg litt mer om de rundt seg ...

God helg .

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...