Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Jeg skriver ikke her ine så ofte, rett å slett fordi det er tredje gang jeg går gjennom ett svangerskap og har derfor vert gjennom det meste før, men akkuratt nå føler jeg for en liten utblåsning. Jeg har termin 29.mai. Det begynner derfr å nerme seg termin. Jeg er suuuuuuuuuuuuuuuuper sliten. Jeg føler meg tung i hele kropp, å jeg føer at dtte svangerskapet har vert veldig likt de andre, eneste forskjellen er vel at denne gangen har det vert tyngre psykisk også. Alle mine svangerskap har vert full av plager. Svangerkapskvalme, hlsbrann, sure oppstøt, capal tunnel, mye kynnere, svæææææært hoven nedentil, mye hodepine, verking i rygg, svært trøtt pluss mye mer. feks nå veier jeg det samme som jeg gjorde da jeg ble gravid. Har ver så kvalm at matlysten har ikke vert på opp. Jeg har slitt med vitamin mangel og panikk angst osv.... Barna mine krever også sitt, de er 4,5 år og 1,5 år nå. to svært aktive jenter. jeg har hatt vondt i bekkenet hele veien, men nå ta det snart knekken på meg. I det hele føler jeg meg rimelig moden for å få dette barnet ut så jeg kan bli meg selv igjen;( Hvordan har psyken vert hos dere mens dere har vert gravid. Jeg har ikke tatt lett til tårene, men jeg har blitt så psykisk trett dette svangerskapet. er redd jeg aldri skal komme meg. Hva skjer da. kan ikke ta meg av alle mine søte små når jeg er så sliten. Føler at psyken er bedre enn i vinter, men jeg vil liksom komme meg ovenpå
helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Hei Vanskelig dette Skjønner godt at man kan bli så sliten av å psykisk av å ha så mye fysiske plager. Sist oppdaget jeg ikke før etterpå hvor ille det hadde vært.. Man er jo en mester til å fortrenge. Dette svangerskapet har det vært litt lettere for meg. Har hatt et veldig fokus på å ta vare på meg selv, og det har fungert. Jeg tror nok ikke du har mistet deg selv helt. Det er mye som skjer i kroppen og hodet når man går gjennom en graviditet (det vet du jo som er 3. gangs ) Du skal se at det balanserer seg og roer seg når dette er ferdig. Nå kan det kanskje være en ide å gjøre noe bare for deg en dag. Jeg får f.eks overskudd av å omgås venner jeg ikke trenger å "pynte" på meg selv for og som tåler hybelkaniner. Eller ta en god lang dusj med bodyscrub og lakke neglene. Eller kanskje legge seg tidlig med en kopp te på nattbordet og en god bok..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2011 Jeg får satse på at du har rett. Som du sier så er det mye så foregår i hode når man er gravid, men det tar jammen meg på altså. å legge meg tidlig er noe jeg har vert veldig flink til hele svangerkapet, nettopp fordi jeg enten ikke har hatt overskudd til noe, eller fordi jeg vet jeg MÅ Ha overskudd til noe. så jeg har stort sett vert seng at fra klokken 8-10 på kvelden. henger jo med at jente nr.2 er lik som jente nr.1 var, sover lite på natten. dette skyldes genitikk, HS og leger mener at jeg ikke gjør noe feiø. derfor er det alltid lite søvn. Blir liksom ikke bedre når jeg i tillegg må på do hundre ganger på natten, verker i bekkenet og er oppe til minsten 15 ganger i løpet av en natt
feris *fødeklar :)* Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 hei..du virker sliten ja, og det er ikke lett når man allerede har 2 jenter som er aktive og i tillegg sover lite...var bebisen planlagt? kanskje dette har en sammenheng på at du er sliten i kropp og sjel? vil anbefale at du ordner en-to dager i uken hvor du har noen timer for deg selv...ta deg en spa time, hudpleie,gå tur, venne besøk,kino el noe...føle at du gjør noe for deg selv er viktig...vi damer trenger omsorg og pleie vi oxo...særlig når det er flere barn i familien... nå er jo våren her og varmere vær... det hjelper på humøret.. ønsker deg lykke til og hold ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå