Gå til innhold

Lite krevende å jobbe i barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tydeligvis noen som ikke tålte å høre det. Ja, det er lite krevende. Det krever lite hjernekapasitet, og de fleste klarer det.

 

Har en venninne som er forskolelærer og kommer med diverse "kloke" ting hun har lært i ped. Ehhh.. ja, sunn fornuft kaller vi andre det studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er jeg veldig uenig med deg.

Jeg har jobbet litt i barnehage før jeg ble ferdig utdannet, og jeg har aldri vært så sliten hverken mentalt eller fysisk.

 

Det kan hende det krever mindre av en intellektuelt, enn mange andre yrker - men fy flate for en slitsom jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken høy hest har du satt deg på?har du none gang jobbet i en barnehage?for har du ikke det så kan du bare holde kjeft.

 

hva legger du i "krevende"?om det gjelder iq så trengs ikke de i lange baner,men man trenger mange andre intelligenser for å bli en god ped.leder.

 

å jobbe i barnehage er sinnsykt krevende fordi du har 14 barn som skal ha en bit av deg hele dagen igjennom,du har 28 foreldre som skal ha en bit av deg og som har masse krav til deg,du har 3 kolleger du jobber tett med hele dagen som også trenger deg,samt du har et lederteam og flere kolleger som trenger deg og din intelligens.

 

jeg sitter bare når jeg har pause,og da får jeg sitte i ro i 30 minutter.jeg er alene bare når jeg går på do,BARE da er jeg helt alene.

 

vi har mange regelverk å forholde oss til,mange skrevne og uskrevne regler,så jo,det er veldig krevende å jobbe i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stiller jeg store spørsmålstegn ved dine mentale evner HI. For det du lirer av deg er sludder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt klarer de fleste å jobbe i barnehage!MEN gjør alle en god jobb?i think not.i KNOW so!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis man bare sitter på rompa og lar alt skure så er det lite krevende, i alle typer jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe, sikkert enda ett overutdannet unikum av ett kvinnemenneske, med så høy kompetanse at hun er overkvalifisert selv for toppstillinger i NASA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også VÅGER venninnna å "kommer med diverse "kloke" ting hun har lært i ped"! at den venninna tørr å komme med noe som helst til denne velutdanna,overkvalifiserte,bitre,suremaga kvinnfolket HI er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha stakkars neddissa overkompetente kvinnemenneske... Hun trenger hvertfall ikke uvenner, når hun har venner som har "lært" noen "kloke" ting i ped.timene sine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har jobbet i barnehage i fem år. Krevende som at det kreves mye tenkning, og også lite fysik krevende. Som i at man ikke blir speielt sliten i kroppen av å jobbe der.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi. Her var man håråre. Det er en lite krevende jobb, SYNS JEG. Deal with it. Hyggelig jobb: ja. Viktig jobb: ja. Men ikke krevende. Jeg har jobbet med ymse. Og det å jobbe i barnehage har vært noe av det mest ukompliserte jeg har holdt på med. (Jeg jobba i skobutikk en gang, og det var nok hakket mindre krevende må jeg innrømme, men dog)

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyder på at du var elendig i jobben :) Det er helst de uten evnen til å jobbe med barn som synes det er så enkelt, det viser seg gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er første anonym som svarte. Jeg er ikke hårsår - Jobber ikke i bh nå. Jeg er lærer på ungdomsskolen.

Jeg har også jobbet med ymse gjennom studietiden - Jobben i barnehagen er fortsatt det mest krevende yrket jeg har hatt.

Å jobbe på ungdomsskolen er som en lek i forhold. (Men det er meg)

 

Har du jobbet i barnehage, siden du er så påståelig? :)

Og hvilket yrke har du, hi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan komme igjennom dagen uten å overanstrenge seg- ja. Men hva med alle målene, alle de små tingene som skulle vært gjort? Har du gitt alle barna nok oppmerksomhet? Har du tørket over stellematta på badet? Har du pottetrent de som er modne for det? Har du lest for de som ville det? Har du ryddet på plass alle klærne fra tørkeskapet? Har du kontroll på alle klærne til barna, og er alle ordentlig påkledd? Har du smurt alle med solkrem eller kuldekrem? Har du meldt deg frivillig til å gå ut med de som trenger det? Har du hilst på alle barna og foreldrene om morgenen og ettermiddagen? Kan du fortelle hver enkelt forelder hvordan dagen til deres barn har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jobbet i barnehage med RELEVANT utdanning HI? Jeg jobbet en stund som barne-og ungdomsarbeider, så gikk jeg barnevern og ble barnevernspedagog. Da ble jobben noe heeelt annet! Observasjoner, skjema, logger++++ DET tar tid det! Og er vannvittig krevende. Alle avgjørelsene man tar(de store hvertfall) er det en teori eller kunnskapskilde bak.

 

Men hvis du har gått i barnehage i 5 år op "passet" barn, så kan jeg skjønne at det ikke var særlig krevende. Jeg sier IKKE at man må ha utdanning for å gjøre en god jobb i barnehage. For ja, det er mye sunn fornuft som treng i barnehage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke jeg var. Både kollegaer og sjef var fornøyd. Også foreldre og de barna som jobbet der. Jeg har fortsatt kontakt med noen av de barna/foreldrene jeg hadde der.

 

Hva er det som er å krevende da mener dere?

Man passer på at barna får i seg mat, og den type mat de skal ha (allergier, preferanser)

Man sørger for at barna har tørre bleier (på småbarns i alle fall)

Man sørger for å aktiviere barna i lek ute og inne

Man sørger for å stimulere barna med sang, teater, besøk på museer/bibliotek osv. Leser bøker, forteller eventyr. Går seg en tur i skogen osv osv.

 

Det er jo en KOSE jobb. Og den samme jobben som absolutt alle oppegående foreldre gjør.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, jeg antar at du og de som har så nedlatende holdinger som deg, ikke sender unga deres i barnehange? Dere lar vel ikke så enkle mennesker med lite hjernekapasitet oppdra barna deres?

 

Og hva er det egentlig med alle dere damer som føler så behov for å rakke ned på barnehageansatte? Dere som er så fiendtlige mot denne yrkesgruppen og har som fremste hobby å finne feil de gjør?

Kommer det av misunnelse? Sjalusi? Føler dere denne fiendtligheten fordi de som jobber i barnehagen ser unga deres mer enn dere selv gjør?

Det er jo bare å ta unga ut av barnehagen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var lite krevende å jobbe på Narvesen til jeg prøvde det selv et halvt års tid. Man må ha ufattelig mange baller i lufta samtidig, være strukturert, ha ordenssans, være vennlig ... Og tro meg, du får høre det hvis noe ikke er 100 %. Enten det dreier seg om at en Rikstoto-brosjyre ikke er levert, at en person har fått feil tall på lottoen, at pølsa ikke er helt som den skal, eller at slushen er litt for flytende. Man må ha kontroll på oppgjør og bladretur, og nåde deg om du har glemt å bestille lodd eller ikke tatt ut varer fra fryseren! Tro meg, jeg var utslitt etter en full dag på Narvesen. Nekter å tro at det er noe lettere å jobbe i barnehage hvor det flyr barn i alle retninger og foreldrene kjefter hvis det mangler en sokk eller man ikke husker nøyaktig hvor mye barnet spiste til lunsj ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, ja jeg har jobbet i barnehage. Jeg har ikke jobbet i ungdomskole, så det kan jeg ikke uttale meg om - men har da sett for meg at det krever mer enn barnehage.

 

Jeg er allmennlege.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Angel - alle de tingene du lister opp, er ikke det også spørsmål du daglig må ta stilling til som mor?

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...