Gå til innhold

Noen som har skrevet bachelor oppg. i permisjonen?


dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Har søkt skolen om å få skrive oppg mens jeg går i permisjon, men vet ikke om jeg får det innvilget. Regner da med at far får foreldrepenger i denne perioden siden jeg da er aktiv student. (Spl)

 

Noen som har noe erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det. Men jeg hadde jo barnet hjemme sammen med meg i permisjonen, så ikke noe penger til far. Siden du får foreldrepenger regner jeg du har jobbet over 50% i tillegg til å studere til sykepleier. Jeg fikk bare stipend i den perioden av lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg får ikke foreldrepenger, men vi tenkte å ikke ta imot engangsstønad denne gangen. Vi tenkte at mannen kunne ta permisjon de 7 ukene jeg er hjemme og skriver + når jeg har ferie, og gradert etter det. De på NAV mente at det skulle gå greit. Så mangler bare godkjenning fra skolen. Er litt spent på om jeg får det, men da har hvertfall du gjort det:-)

Regner med at lånekassen stopper foreldrestipendet de ukene jeg er aktiv student, men det lønner seg uansett masse for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student da vi fikk sistemann, så da tok far ut hele permisjonen (utenom de 3+6 ukene) Jeg fikk da engangsstønad for de 9 ukene, det har man uansett krav på, så dumt å ikke ta imot den.

 

Når far skal ta ut permisjon er det krav om at mor er i aktivitet tilsvarende fulltids jobb eller studier, så da spørs det jo hvor mange stuidepoeng oppgaven din utgjør og hvor lang tid du har tenkt å bruke på å skrive den. Du kan jo evt bare melde deg opp i noen fag ekstra for å fylle opp kravet om aktivitet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...