Gå til innhold

bæresjal til bil?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For et par mnd siden leste jeg en annonse i et blad om et slags bæresjal som man med en enkel metode kunne feste i bilen, altså uten sete, for nyfødte. Det så ut som et hengekøye-klede man har på skrått over brystet. Noen som vet hva jeg mener...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at slike ting, pluss nett til å ha over bag med baby i, er nå forbudt i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være jeg tar feil, men jeg er 97% sikker på at det ikke er lovlig og at alle babyer skal sitte bakovervendt i forsvarlig sikrede bilstoler.

20:01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Men okei, lov eller ikke lov, hva synes du høres tryggest ut? Et "hengekøye-klede" som du kaller det, eller et støtsikkert barnesete med fem-punkts belte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for øvrig ikke nedfelt i lov at de skal sitte bakovervendt mener jeg...men det er kommet forslag om det, og det blir jo (må jo bli!) vedtatt. I Sverige er det påbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er påbudt at alle babyer skal sitte bakovervent i Norge. Det er derfor det kun finnes bakovervente babystoler i Norge. Det er fra sete nr.2 og opp det er fortsatt lov å snu de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg vanskelig se for meg, men det er ikke noe problem å knytte sjalet på seg selv før man kjører bil og så bare putte barnet i sjalet når man kommer frem dit man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som veier 9 kilo eller mindre skal sitte i bakovervendt bilstol. Det er påbud i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

Jeg skal absolutt ikke ha et slikt sjal, vi har det gamle bilsete som vi kommer til å bruke til erten i magen, men er likevel nysgjerrig på dette sjalet. Lurer på hvordan konseptet med det er, for jeg kan ikke forstå at det er like trygt som et bilsete. Og jeg er ganske sikker på at jeg husker annonsen riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...