Gå til innhold

Nopen som har hatt blodpropp her eller kjenner noen som har hatt det?Hjelp her plz!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk plutselige smerter i øvre del av arm mot skulderen i høyre side.Føles ut som en lammelse no.Ubehagelig og vondt.Følte meg også litt kvalm og svimmel isted.Men tror det går fint no.Men har fremdeles ondt/lammelse i armen.

Noen med erfaringer fra blodpropp i armen?

Vet jeg burde ringe legevakten,men føler at det er teit.Men så er det det at jeg egentlig er redd og for at det skal gå gale elelr få hjerneslag om jeg ikke sjekker det.Huff.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA - RING!

Det kan være helt ufarlig, men det kan være hjerteinfarkt også. Det er som regel mer beskjedne symtomer hos damer.

Bedre å sjekke det der en gang for mye, enn en gang for lite

 

Så vidt jeg vet setter blodpropper seg svært sjelden/aldri i arm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme symptomer som moren min hadde når hun hadde blodpropp i lungen!

Ikke for å bekymre deg unødig, men du har faktisk symptomer som KAN tyde på blodpropp el. hjerteinfarkt. Damer med infarkt har ikke alltid de typiske symptomene som menn dessverre så blir ofte ikke diagnosert tidlig nok:

Ring legen du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

bare redd jeg skal virke dum som ringer om det ikke er noe men også redd visst det skal være noe og jeg ikke gjør noe.

Da ringer jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det!

Håper inderlig ikke det er noe alvorlig, men du burde få sjekket det!

Lykke til:)

 

Oppdater oss gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne reise og sjekke på legevakten.Vanskelig for de å si over tlf.Men siden det sikkert ikke var blodpropp i familien så var det sikkert ikke det!?Har ikke noe hevelse/rødhet på armen,hadde de dere kjenner det?Frister og ta en sjekk for sikrets skyld,men føler meg så dum.Og kalrer ikke bruke armen,og vi bor på landet og ingen pass til de små.Så kommer ikke så langt da.hehe. Får se om jeg klarer å gire så går det vel seg til.Snakket om noe senebetennelse kanskje,men vanskelig å si over tlf.Kan det komme plutselig ?Har ikke gjort noe annet enn jeg pleier å gjøre og armen var i ro når jeg fikk vondt.Nei bedre og sjekke enn å lure.Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blodpropp flere steder i kroppen, men da jeg fikk det i lungen, så hadde jeg samme symptomer som deg, i tillegg kjente jeg smerter i hele øvre del av ryggen. Hadde også store pusteproblemer, måtte sitte i sengen for å få puste på en noenlunde skikkelig måte. Ville ringt legevakten med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde få sett på det jeg altså (meg med mor som hadde blodpropp i lungen) Hun er en en sunn dame på 50 år, røyker ikke osv..

Ikke vært blodpropp i familien som vi vet...

Hun hadde også vondt da hun pustet ja, men husker hun glaget mest på vondt i armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sa det var vanskelig å si over tlf. Men jeg måtte bestemme selv om jeg ville ta en tur på legevakten og sjekke.

Så høres jo ikke alvorlig ut da eller?

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Klarer å puste. Røyker ikke (sluttet for mange år siden). Vet ikke om noen andre i familien som har hatt det.Men er jo folk som får det selv om ingen andre i familien har hatt det. Første følelsen jeg fikk når jeg fikk ondt i armen var at det var blodpropp.Rart. Får se om jeg tar turen og sjekker. Blir litt mer til legen om man har skikkelig vondt etter man fikk barn merker jeg.Takk for svar alle sammen :)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...