Lykkemamma Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Jeg har til nå fullammet min jente på 10 uker. Men nå kjenner jeg behovet for å ha litt "alenetid" melde seg. Har tenkt å begynne å trene noen dager i uken og la pappaen ha snuppa alene uten meg disse timene. Har forsøkt å pumpe meg, men det kommer ut veldig lite, og er mere styr enn hygge. Tenker derfor å la henne få MME de gangene hun MÅ ha mat når jeg ikke er tilgjengelig. Kjøpte dette i går, og forsøkte å gi henne flaske med dette. Men det var ingen suksess... Hun rynka på nesen, og fikk ikke til å suge fra flasketuten. Det jeg lurer på er Når er beste tidspunkt på å prøve å gi henne flaske? Når hun er veldig sulten? I forbindelse med pupping? Eller mellom puppemåltider? Hvor ofte og lenge skal man prøve? Er det lurest at jeg (som lukter pupp), eller at andre prøver å gi henne flaske?
Gjest Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Det finnes mange forskjellige flasker og det er ikke alle typene alle barn liker. Min feks hater avent-tutene så de måtte jeg kutte ut. Du burde ikke prøve flaske til en veldig sulten baby, det blir bare tull. Kanskje du kan prøve når du skal skifte pupp? Da er hun ikke ihjelsulten men heller ikke mett. En annen ting er at pappa burde egentlig prøve å gi flaske de første gangene, for som du sier, du lukter pupp og da er det lett å bli forvirret. Jeg har gikk flaske fra dag 3 pga manglende melk så jeg kan ikke så mye erfaringer med å gå fra pupp til flaske.
Junifrue Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Frøkna mi har ikke vært noe glad i flaske, hverken med mm eller mme, her har vi vært gjennom ørten forskjellige flasker... Hun hater de som er runde i tuter, til slutt ser det ut som om det er flaska i samme merket som smokken som funker best... Støtter forslaget om å gi litt pupp før flaska, en veldig sulten baby vil ha både mat og kos, så er best å roe den ned litt først. Her i huset har det av en eller annen grunn funket best at jeg gir flaska, selv om de fleste erfarer det motsatte... Hun er fortsatt ikke noe glad i flaska, men vi øver på det... Drar aldri fra henne mer en maks en time i slengen nå i tilfelle hun blir sulten og nekter å ta flaska...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå