Gå til innhold

meldt meg syk, men føler meg bedre...gå på jobb likevel?


trippeltopp

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk i to dager, og har følt meg ganske laber i dag.. Vi har en avtale på jobb at vi må gi beskjed før kl 1400 hvorvidt vi kommer neste dag, ift. vakter og vikarer osv. så derfor ringte jeg tidligere i dag og sa at jeg antagelig ikke kom i morgen heller..

 

Men nå kjenner jeg til min store glede at det har begynt å lette litt her.. Og da lurer jeg på da vettu, om jeg skal ringe på jobben i morgen å høre om jeg kan få lov til å komme likevel... De har antagelig byttet bort vakten min og satt inn vikar alt.. Jeg er i tvil, for helt 100% vil jeg nok ikke være i morgen, så jeg er selvsagt litt redd jeg bare vil bli dårlig igjen om jeg hiver meg utpå for tidlig. Samtidig er tanken på en dag til hjemme nesten uutholdelig, ihvertfall hvis jeg kjenner meg i form til å røre på meg. Er ekstremt rastløs! Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei :)

Erfaringsmessig ville jeg holdt meg hjemme i morgen også, selv om du kanskje føler deg i fin form i morgen kan du få et "tilbakefall" på formen. Det skjedde med meg flere ganger iløpet av mitt forrige svangerskap. Har selv vært syk i dette også og tok lenger sykemelding enn jeg i utgagspuktet trodde var nødvendig, men jeg er glad jeg gjorde det for ene dagen var formen min bra og jeg rydda og vaska hele leiligheten og på kvelden og dagen etter var formen heller laber...

 

Det er viktig å lytte til kroppen sin og gi den litt ro i ny og ne ;)

Skjønner godt at du blir rastløs, det gjør jeg også når jeg går hjemme. Men du kan jo kanskje ta seg en spasertur eller noe for å få tiden til å gå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fryktelig vanskelig når det er i morgen det er snakk om! Men sikkert litt lurt å komme seg skikkelig i form.

 

Jeg har blitt bedre, og ringt jobb og spurt om det fortsatt har vært behov for meg. Skjedd 2-3 ganger. en gang trengte de meg ekstra, et par ganger sa de at jeg heller skulle være hjemme med god samvittighet og bli helt hundre.

 

Så kanskje du kan se an til i morgen, og ringe da hvis du føler deg fin? For akkurat slik er det jo ikke så lett å ha kontrollen på.. Trenger de deg så er det sikkert en flott bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...