Gå til innhold

Kjære foreldre i barnehager landet rundt...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg er det faktisk ganske viktig å vite sånn ca hvor lenge barnet mitt har sovet... Det har mye å si for om hun skal sove når hun kommer hjem eller ikke. Og det er sykt irriterende når barnet mitt leker ute i bobledress (pluss 15 grader i skyggen i dag!) fordi de sier ungen ikke har regndress! Det tok meg sånn ca to sekunder å finne begge regndressene til poden! Den ene på knaggen i yttergangen og den andre i tørkeskapet der en ansatt har hengt den opp. Klærne til poden blir ofte lagt i feil hylle, likeså finner jeg ofte andres klær i min unge sin hylle. IRRITERENDE!

Noen ganger er det også viktig å vite hvor mye barnet har spist fordi det kanskej har spist lite en periode, det er lenge til det blir middag og da kan man tilby barnet ett mellommåltid eller lignende. Men man skal ikke ALLTID henge seg opp i slike ting.

Men selvsagt har du rett, det viktigste er at barna har en fin dag i barnehagen, og det er mange som henger seg opp i filleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt utsagn her sier vel mere om deg som barnehageansatt enn om jobben som faktisk skal gjøres. Stakkars de som jobbet sammen med deg. De måtte tydligvis gjøre jobben din også!

Å kalle det å jobbe i en barnehage for lite krevende synes jeg er en snodig formulering. Du må jo brukt barnehagen som oppbevaringsplass for eget legme. Du kan jo være glad du fikk lønn for å være der i stede for å måtte betale for plassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller... "S"en har hengt seg opp. Nei, jeg studerer ikke ennå. Jeg er ferdig med mine 9 år på universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det problemer med avføringen så JA jeg vil gjerne vite om det har vært noen avføring den og den dagen!!

Og hav jeg spør om er vel søren opp til meg og ikke til deg som er barnehageansatt??Hjelpes!

Og JA det viktigste for meg er om barnet har hatt det fint og kost seg osv.Men det er vel egentlig opp til meg og spørre om det og ikke å forvente av deg at vi skal spørre om vel?

Skriv en liste så blir alle glad! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er opptatt av bæsjen fordi vår sønn er plaget med magen og har mye løs avføring, men noen ganger er den litt fastere og da prøver vi å se det i lys av kosthold for å finne ut om det er noe han ikke tåler.

Av samme grunn er vi opptatt av maten for å se om noe av maten har sammenheng med løs mage.

Vi er opptatt av hvor mye han sover, for det har betydning for hans stemningsleie når han kommer hjem. For disse små har basalfunksjonene utrolig mye å si for trivsel; derfor er vi som foreldre opptatt av det. Om en liten en ikke sover, er det ikke mye positivt utbytte av all verdens aktiviteter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud!!! Jeg hadde akkurat sluttet å grue meg til å sende jenta mi i barnehage. Men så åpnet jeg denne tråden og nå gruer jeg meg mer enn jeg noen gang har gjort!

Skal ikke jeg som mor som sender avgårde barnet mitt til fremmede mennesker ikke kunne spørre om hun har spist bra eller om hun klarer å sove godt i barnehagen?!?

Har ikke jeg rett til å vite hva som skjer hver dag i barnehagen?

Håper ikke du jobber i den barnehagen hun skal begynne i for å si det sånn!

MAKAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble kåret til årest ansatt fire av de fem årene jeg jobbet der. Og får fortsatt hyggelige telefoner fra foreldre og barn jeg hadde der, elv om det nå er mange år siden. Ikke akkurat den vanskligte jobben i verden å gjøre bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og JA vil også vite om barnet har sovet og hvor lenge tenker da på rytme ellers i hverdagen og på om hun plutselig er mer trøtt en dag, eller om hun har vondt i magen for ikke å ha bæsjet,eller om alt det andre som også er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMEN!! Tusen takk...;) " Jeg synes det er viktigere at dere er til stede for ungen min enn at dere fører nazilister over hans minste gassutslipp eller matinntak" ...fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lyger, du lyger...så underbuksen flyger...! Får hyggelige tlf fra foreldre og barn...hæ... Det er løgn...! Løgn..Men dette er jo nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi grunnen til at jeg ikke gidder å bruke min førskolelærer utdannelse på barna, nemlig alle utaknemlige foreldre som er ute av stand til å tenke lengre enn egne behov...

Tok meg nøyaktig 2 år å bli drittlei, så jeg går videre og bruker utdannelsen på noen om er taknemmlige for den jobben vi gjør, å gud hvor godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke. Har vært i flere bursdager til barn jeg hadde i barnehagen etter at jeg sluttet der. For to år siden var jeg invitert på skoleavslutning til en gutt jeg hadde i barnehagen. Får flere julekort hver jul, og også telefoner. Hyggelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør om dette fordi i perioder så har barnet mitt hard mage, og da vil jeg vite om han har bæsjet ordentlig. Da det er litt lettere å vite om jeg skal forebygge mot hard mage eller ikke. Dette forstår du?

Da det var overgang fra grøt til brødskiver så vare det faktisk veldig viktig for meg å vite hvordan dette hadde gått.

Når han sover dårlig om nattan så vil jeg forsikre meg om at han kanskje har fått vilt skikkelig på dagen.

Skulle tro dette var vanlig at foreldre bryr seg om, så derfor spør jeg.

Beklager om dette er til bry for deg HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg kan også sitte her å juge så det renner av meg... At du ble kåret til årets ansatt 4 av 5 år tror jeg det jeg vil om ut fra måten du uttaler deg om det å faktisk jobbe i barnehage!

Og ni år på universitetet?

Hahahahahahahaha jojo, ser jo sånn ut på måten du ordlegger deg her... Hva har du utdannet deg til om jeg tør spørre?

Siden det tok 9 år?

Ett lite tips til deg... Ofte er det bedre å la folk tro du er en idiot, istede for å åpne kjeften og fjerne en hver tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter deg på dette innlegget, HI, men ikke måten du legger det frem på.

må bare si meg enig at det er mye koseligere når foreldre spør hvordan barnet har hatt det, enn når de henger seg for mye opp i de praktiske detaljene i hverdagen.

det r forunderlig mange som aldri spør om dette essensielle: "hvordan har han hatt det i dag ? "

jeg jobber også i barnehage, og prøver alltid å få til å fortelle foreldrene hvordan barnet har hatt det, og trekker frem en koselig hendelse som viser at barnet har blitt sett som et individ av oss voksne, og ikke har blitt borte blant de andre 18.

mange foreldre vet ikke hva de skal si når jeg forteller litt fra dagen (er ikke snakk om en lang avhandling, bare noen få ord), og foretrekker å snakke om det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men om du ikke greier å holde orden på utstyret til barna du ser etter, eller følge med på deres mat inntak, avføring og søvn, når du gjør så godt du kan, er du kanskje ikke så veldig flink i din jobb.

Jeg har mye større ansvarsområde enn deg i min jobb, og jeg ser ikke på det du beskriver som den enorme utfordringen. Det er faktisk normalt at det blir stillt krav til folk som er i jobb, det er forventninger om at det skal være et visst nivå på tjenester man betaler for.

Skjelden at det kommer foreldre å henter barna uten å smile, kose, spørre hvordan barnas dag hat vært, det er ikke noe jeg noensinne har sett, når jeg henter barna mine. Tror du overdriver det probelmet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok en slik forelder som gjør at ansatte i bhg blir utslitt!!. Med en slik holdning om at ALLE som en har LOV å kreve at jeg skal vite om barnet har bæsjet ...bla, bla, blaaaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg spør om, HVER eneste dag er; "har hun hatt en fin dag?"

Bare så synd at det eneste jeg får til svar fra de ansatte er; "jada..(ikke noe mer..)", HVER eneste dag....

LITT mer info og litt mer engasjement hadde gjort seg ja!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det å jobbe i barnehage var lite krevende. Kjekt, ja. Men ikke særlig krevende. Enkleste jobben jeg har hatt, det er jo mindre travelt enn å ha sine egne barn hjemme, hehe. Men jeg hadde ikke noe pedagogisk "ansvar" da.

Og til HI: syns at det er snodig at det skal være sånt et stort problem å huske på/skrive ned hvilken unge som har bæsja eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har et sosialt problem..? Jobbet nok sikkert i bhg for å dekke dine egne behov...! Dine egne sosiale behov..! "Har vært i flere bursdager til barn jeg hadde i bhg etter at jeg sluttet der"...Du MÅ ha et sosialt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også at MANGE barnehage ansatte bare sier "jada gått fint". THE END.Så må vi GRAVE resten uten ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm... hva er greia egentlig. Tåler du ikke at jeg yns det var en lite krevende jobb? Har hatt andre lite krevende jobber også. Jobbet i butikk, jobbet som selger. Noen jobber er enklere og mindre krevende enn andre bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...