Gå til innhold

Hvis man kommenterer på en blogg under anonymt navn, kan da eieren finne ut hvem jeg er ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kommenterer på en blogg under falskt navn og mailadresse, kan da innehaveren av bloggen se hvem jeg er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også opp ip-adresser når folk kommenterer, men jeg kan bare se i hvilken by ip-adressen hører hjemme. Jeg kan ikke se ditt virkelige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skriver noe dritt til en, kan det man finne ut hvem du er.

Får opp ip-adressen, kjapt gjort og finne ut hvem du er med hjelp av det ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig at andre får vite nøyaktig hvem jeg er på bakgrunn av en ip adresse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke bare bare å finne en person via ip adr hell. Kommer an på hvor smart den personen er som legger ut meldinger på nettet. Man kan forandre ip adr og gjøre slik at den ikke sporer på den adr/sted man sender i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det bare nettleverandøre som har disse opplysningene, men det fins programmer på nett der man kan finne det ut. Jeg vet ikke hvor for jeg er ikke så bevandret i disse systemene og jeg har ingen interesse av å finne ut hvem folk er når de ikke ønsker å utlevere den info selv.

 

18:42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IP-adressen logges, ja. Ergo kan innlegget spores tilbake til datamaskinen/nettverket du skrev fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bullshit i de fleste tilfeller at ip-adressen kan spores av en blogger. Ja, tjenesteleverandøren (eks. Telenor, Get osv.) har oversikt over hvem som hadde hvilken ip-adresse til hvilken tid, men det skal svært mye til for å få utlevert denne informasjonen. F.eks. en straffesak eller en politietterforskning.

 

RIPE er kun en standardisering av adressering på nettet, og IKKE et program som en hevder ovenfor her.

 

MEN; nå har jo Datalagringsdirektivet blitt gjennomført, så nå blir mye mer om din trafikk på nett lagret.

 

Og for alle oss som bruker mobiltelefon, og har den med oss rundt i det daglige, er det faktisk som om hver av oss skulle gått med en GPS-sender (eller en chip, om du vil). Skremmende.

 

Som sagt; de fleste bloggere som sier de vet hvem du er bare juger. Da ville de vel tatt kontakt med deg direkte, istedenfor å forsøke å skremme deg med tomme trusler..

 

Damer og data....

 

 

Mr. Perfect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blogger på blogspot, og kan ikke se ip...

 

Det er mange som truer med IP, de færreste kommer noen vei med det

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...