Gå til innhold

Ha er det med kjerringer på 40+ som ikke klipper av seg det lange håret??!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ha langt hår til jeg er 80, så kan jeg flette og rulle det opp som i gamle dager :D heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan faktisk være litt enig med HI her. Et hår med frisyre tar seg bedre ut på de aller fleste, og det kan være vanskelig med altfor langt hår. Noen eldre damer ser smashing ut med langt hår men faktisk ser de aller fleste bedre ut med et skulderlangt eller kortere hår når man kommer opp i årene. Men her går det litt på hårkvalitet også. Hår blir stivere og grøvre med årene, (og gråere) og da er det heller ikke så pent med langt hår. Om det skjer når du er 30, 40 eller 50 er induviduellt men hos de aller fleste skjer det tidsnok.

 

En 20-åring kan se strålende ut med håret i en rufsete strikk men på en med linjer og diverse ser det fort bare shabby ut. Jeg er ikke purung selv lenger og tro meg at det var vanskelig å innse at det å bare slenge håret i en strikk som jeg alltid gjort, ikke lenger var særlig flatterende.

 

Men det betyr vel ikke at man må være kjerring når man er 40? For da skal jeg virkelig nyte de siste årene som vanlig kvinne;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er k j e d e l i g at alle over 40 skal ha kort hår jeg.. Kan hvertfall vente til de er over 50 år. Noen som er over det kler å ha det litt langt også. Men ikke får langt da. Kan godt klippe det opp litt, men ikke nødvendigvis til en sånn kjedelig guttekort-frisyre. Kjenner ei som er 55 år og hun har veldig permanent og har det like under skuldrene. Farger det mørkt og ser veldig fin ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere ikke at 30 er det nye 20, og 40 er det nye 30? Folk blir stadig yngre, vi tar bedre vare på oss selv og bruker mye penger på å se bra ut:) Ser ingen grunn til at man skal klippe konesveis når man fyller 40, that is just soooo last year ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga dej vi frisörer får dåligt ryckte!

Vet inte hur dine kunder ser ut men mange av mine 40+ jenter ser helt smahing ut i langt hår.

Det beror inte på alder utan HÅRKVALITET, ANSIKTSFORM och ikke minst HUR FLINK du som frisör ej på å klippe å farge.

Det er kanske pga dej de ikke ser så bra ut.

 

Hilsen

Frisör (i en av de bättre salongerna her i landet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei kjerring på godt over 40, som alltid har hatt mer eller mindre langt hår. Det er rett og slett det som kler meg best. Men nå som jeg har bikka kjerring-alder (etter din definisjon), holder jeg håret halvlangt, det lange huldrehåret var fint da jeg var 20.

Er enig i at mange på min alder ser bedre ut med kortere hår, men det kommer nå mest an på hvilken type man er, ikke hvor gammel man er.

 

 

Hilsen Kjerringa 40+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er rund i ansiktet og ganske kraftig over nakke og skuldre. Jeg kler rett og slett ikke kort hår. Trenger hår som får del opp ryggen litt. Dessuten er håret mitt tynt (ser ikke tynt ut), krøllete og frizzy så for at det skal bli litt tyngde i det må det være litt lengde på det. Kommer ikke til å klippe meg til skuldrene bare fordi jeg bikker 40. Jeg bryr meg ikke om hvor gammel jeg ser ut, men jeg vil ha en frisyre som kler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk ikke med deg BLANT ANNET Jan Thomas, blant flere stylister?

 

Men bare sitt der med kjerringklippen din du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller 40 år gamle halvfeite kjerringer med laaaange negler. Det er det styggeste jeg vet. Så en på bussen her om dagen. Dame opp i 50 årene med veldig lange negler. Hun var stor og hadde prøvd å farge håret blond. Det var jo ikke så vellykka. Styggeste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en vits som går på dette, at menn aldri bør gifte seg, for innen en uke har den før så hårfagre ungjenta han falt for klipt av seg de lange lokkene og ser ut som en hvilken som helst gammal kjerring? :)

 

Mannen min hadde drept meg om jeg hadde klipt meg i hvert fall, han - som de fleste andre menn - elsker langt hår på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det lange håret mit. Det gjør mannen min også. Når jeg i tillegg synes det er utrolig kjedelig å gå til frisøren lar jeg det bare være langt. Det kan godt hende jeg hadde vært penere med kortere hår, men hva så? Jeg har ingen utgifter til frisør, farging eller stylingprodukter. Jeg kan samle det i fletter så det ikke er i veien når jeg trener ol og jeg trives med det. Jeg forsøker på ingen måte å se ut som om jeg er 20. Da skulle jeg nok heller begynnt å bruke sminke.

 

Ellers forstår jeg godt at du som frisør gjerne vil ha flere kunder, men jeg tror du gjør bedre i å konsentrere deg om å gi kundene dine det de ønsker seg enn å rakke ned på dem som haren annen smk enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med HI! Hun snakker ikke om kort kort hår. Men skulderlangt/halvlangt. Og det er ikke til å se bort i fra at mange voksne damer ser eldre ut med langt hår. Man har rett og slett ikke så fint hår lengre, når man kommer i en viss alder. Men alt er individuelt.

 

09:45: Tviler på at du har noe vakkert hår, når du ikke vil gå til frisøren. Like viktig om ikke viktigere å gå når man har langt hår. Lenge leve flisete tupper!!

 

Så klart kler noen bedre langt hår. Men det er nok ikke mange voksne damer som kler å ha hår ned til rumpa. Klipp det helle halvlangt i en stilig frysøre som HI skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ALLE" er en fin klubb du!

 

Har ikke langt hår selv, men får faktisk tilbakemeldinger både fra frisør (!) og andre om at jeg burde spare til langt igjen - og jeg bikker hvert øyeblikk 40!

 

Kjenner ei stilig dame på 60 - hun har langt grått hår og det er bare så tøft og kledelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er virkelig bare på dinbaby.com "voksne" mødre kan sitte å ha så hjernedøde diskusjoner som denne! Det er jo helt pinlig å være her inne, jeg må slutte med det.

 

Ethvert menneske med et snev av intelligens forstår jo at dette er ting det ikke finnes en FASIT på, dette går på ESTETIKK og SMAK, og ikke minst at vi mennesker kler ulike ting!

 

Så sitter det altså voksne damer og er nærmest fornærma over at andre mener det er fint/stygt med langt hår på damer over 40! Hva faen bryr det dere? DERE står jo fritt til å ha akkurat den sveisen dere vil!

 

"Æsj, du har sikkert superstygt hår du som er så teit", "yikes, har du LANGT hår, litikke ekkelt, du er sikkert feit og stygg".

Herregud, det er på det nivået vi er her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha jeg må virkelig le av det folk henger seg oppi!!!

 

Jeg er selv en dame på snart 37 år,og jeg har langt hår,da mener jeg ned til rompa langt!! og er det noe jeg får komplimenter for er det det lange tjukke håret mitt:-)

Jeg kommer på ingen måte til å klippe meg kort fordi jeg blir 40,hvorfor i allverden skal jeg det??

Er helt ok at noen mener jeg burde det,men det får jo være opptil de å mene.

Jeg liker best at jenter har langt hår,men jeg henger meg virkelig ikke oppi om noen har guttekort,det får jo være opptil hver og enkel.

Har sett flere eldre damer som er flotte med sitt lange hår:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, DIB er et snodig sted. Men det er så fascinerende mye dumskap her.

Som for eksempel unge damer som synes 40-/50-åringer er hauuuuggamle kjerringer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hva med de frustrerte fruene? Teri Hatcher o a, de ser helt fantastiske ut:)

 

Jeg på min side synes at kort hår er utrolig stygt på de aller fleste kvinner, spesielt når de bikker 40-da ser de mye mer kjerring ut. Kort hår, briller, allværsjakke, laim dongeri og ryggsekk-der har vi prototypen på å være ulekker! grøsse, aldri om jeg skal ha den looken der.

 

Hilsen kvinne i 30-åra, med langt hår - og det kommer jeg til å fortsette med du!;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende du ikke synes jeg har vakkert hår, men hva så?

Jeg har hår som fra naturensside er veldig sterkt og har aldri ødelakt det med farging eller andre preparater. Jeg trenger ikke en gang vaske det oftere enn en gang i uka. Derfor blir det heller ikke så slitt som så mange andres. I og med at jeg har full lengde er det også enkelt å klippe tuppene. Mannen min klipper av en 10-20 cm innimellom. Det er bra nok.

 

Hovedpoenget er likevel hvorfor det er viktig for dere hvilken frisyre vi over 40 velger. Da "tights og tunikamoten" raste op det værste gikk 2/3 av 20 og 30 åringene rundt i antrekk som i beste fall vil fremkalle latter når ungene deres ser på bilder om 15 år. Jeg prøvde da ikke å få dem til å kle seg annerledes selv om jeg syntes det var gyselig. La folk få velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er 45 og har langt hår. Hun farger det pent jevnlig hos frisøren, kurer og holder orden på det. Syns det er fint - hun har hatt langt hår hele livet og ville bare sett rar ut om hun hadde klipt det. Det er også krøllete og veldig stort, så en kort frisyre gjør det helt uregjerlig.

Mona Grudt er jo helt nydelig, Vendela også - blant annet.

Teit innlegg, HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha

 

Jeg har hatt piggsveis hele mitt voksne liv, men da jeg bikket 40 begynte jeg å spare til langt.

 

Liker ikke å være som alle andre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs håret, kroppsfassong og klestil.

Jeg er selv over 30år, slank og kommer neppe til å forandre meg særlig mye de kommende 10årene, så jeg tror nok jeg beholder håret langt godt opp i 40årene og kansje lengre hvis det holder seg like tykt som nå. Ikke får vi rynker før vi blir virkelig gamle heller i min familie. Jeg synes det er tragisk at alt for mange klipper pinnkort kjerringsveis alt for tidlig. Synes faktisk endel eldre damer er fine med langt hår. Kjenner en eldre dame med tykt, nydelig hvitt hår som rekker langt ned på ryggen. Hun veksler med å sette det opp, flette eller ha det løst.

Min mamma er litt over 50år og har skulderlangt hår, ser fantastisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes det er flere 40-åringer ++ som prøver hardere enn å "ikke ville klippe seg".

Å løpe rundt i nyeste mote, håret i en frisyre de aldri ville hatt til vanlig med knalle farger, støvletter som får det til å se ut som uniformen på en tvilsom arbeidsplass osv.

 

JEG synes det kommer an på selve håret.

Har dama klart å ta vare på det, så det ikke er stygt og pistrete, syns jeg langt hår er kjempefint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...