Gå til innhold

Hvorfor er alle så negative til DLD, datalagringsdirektivet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så enig! Godt det er flere enn meg som reagerer på hersketeknikker ... "Lille venn", "kjære deg", "ikke tro på alt FrP sier" - unnskyld meg? Makan til ufin retorikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er sant som du sier over her (at du jobber i politiet) vil jeg kalle deg inhabil i denne saken, og du er dessuten svært ensidig informert. Går ut fra at du har lest Regjeringens høringsnotat om DLD? Der står det svart på hvitt at Tyskland og Ungarn er i sterk tvil om DLD, og Romania har allerede besluttet at direktivet er i strid med grunnloven. Alle som har fulgt med i nyhetene i det siste vet også at Tsjekkia også har funnet direktivet grunnlovsstridig. Høringsnotatet siterer også EMK art. 8 nr. 1: "Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse."

Per dags dato lagres ikke geografisk lokasjon av mobiltelefoner hos teletilbyder - dette skal nå innføres. Under halvparten av teletilbyderne lagrer per dags dato det som kreves i DLD hva epost-kommunikasjon angår.

Det faktum at politiet (slik talspersonene siteres i høringsnotatet) mener at selv 12 måneder er for lite og helst hadde sett at lagringstiden ble på 2 år bidrar heller ikke til å lette på mitt inntrykk om at du er nøytral i denne saken, anno 22:03.

Hilsen journalist som ser på DLD som en alvorlig trussel mot ytringsfriheten, kildevernet og personvernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...