Gå til innhold

Unge på 3,5 år som kun har et ordforråd på ca 10 ord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor bor foreldrene da? I min bydel her i Oslo testes språkforståelsen til alle toåringer. De som ikke viser aldersadekvat forståelse da kalles inn til ny avtale etter et halvår eller noe. Er foreldrene bekymret sjekkes hørsel og så kan man få hjelp av ppt ol hvis det trengs.

Når det er sagt er det viktigste at barnet forstår godt. 10 ord er veldig lite for alderen, men noen er sent ute. Hvis alt annet er normalt er det ikke grunn til bekymring, sånn nødvendigvis.

Takk for svar. Jeg vet at de ikke har vært hos helsestasjon siden ungen var 6 mnd, da foreldrene er skeptiske til autoriteter. Ungen virker jo ellers ok og ser ut til å ha ok språkforståelse, så da lar jeg være å nevne noe.

Annonse

Det var ikke egentlig sånn ment. En del foreldre kan ha vansker med å innrømme at eget barn har språkproblemer. Hadde det vært opp til mannen min hadde nok aldri sønnen vår fått hjelp,for eksempel.

Jeg hadde nok valgt å nevne at han har et lite språkforråd for alderen og spurt om de har sjekket hørselen hans. Det er dessuten mye bra hjelp å få for barn med div språkrproblemer, men da må nok foreldrene takle å forholde seg til (fag)autoriteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...