Gå til innhold

Hvordan var din(e) fødsel/fødsler i forhold til din mors?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Moren min har hatt tre styrtfødsler. Er dette noe jeg kan forvente meg da? Eller har det ingenting å si?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første fødsel (har bare 1 barn) var akkurat lik mammas første fødsel (hun var 3 barn). 8 dager før tiden, dobbeltrier, en pressrie og ungen var ute på 4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fødselen blir er nok ikke arvelig, men størrelsen på barnet er..

 

Min mor hadde tre tøffe fødsler og et katastrofesnitt med store barn (fra 4,5 til litt over 5 kilo), jeg har også hatt tre tøffe fødsler og et snitt med store barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor ble satt i gang 1 -2 dager etter vannet gikk 1 mnd før termin, min fødsel startet av seg selv 2 dager før UL termin. Fødselsomløpet var ganske ulikt. Min mor hadde det helt forferdelig og valgte å bare få meg. Min fødsel var over på noen få timer og jeg venter nå nr 2 ;)

 

Tror ikke det har så mye å si. Alle fødsler er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig likt. Hun fødte raskt og det samme gjør jeg. Veldig mye av forløpet var likt også og ingen komplikasjoner eller revning/klipping og dermed ingen behov for å sy. Fornøyd med at hun ga meg gode fødselsgener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det egentlig noe som heter fødselsgener? Mamma sier liksom ting som "vannet mitt gikk ikke av seg selv, så tror ikke det gjør det på deg heller" og "epidural får du ikke tid til, fordi det kommer til å gå så fort"...

 

Jeg vet jo at alle fødsler er forskjellige, men hadde jo vært artig å se om det finnes noe som fødselsgener? :)

 

Jeg og mamma var forresten samme størrelse når vi ble født, og jordmor har estimert min i magen til å bli den størrelsen også...Og det er jo litt artig å vite :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...