Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut om jeg lekker fostervann eller om det er utflod?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært en ganske hektisk dag, jeg startet dagen med å få eldste avgårde på skolen, stelle yngste for så å hive meg rundt med gulvvasken. Måtte sette meg ned da jeg fikk en del kynnere underveis og følte meg litt tung i hodet.

 

Etterpå bar det avgårde på kurs, stresset en del for å rekke buss å få barna avgårde til barnevakten. Under hele kurset følte jeg meg dårlig, tung i hodet og svimmel. Kaldsvettet en del.

 

Kjente at kynnerne ble kraftigere og jeg begynte å få menssmerter bak i korsryggen. Plutselig kjenner jeg at det er noe som kommer i trusa, jeg ber om en do pause og en stor del av trusa er våt pluss at det har gått i gjennom buksen min. Jeg luktet på det og det luktet ikke urin.

 

Nå har jeg kommet hjem og fått roet meg ned, har ikke kraftige kynnere mer, men fortsatt en del menssmerter i ryggen som blir sterkere innimellom. Jeg er fryktelig støl i magen etter alle kynnerne. Det har også kommet litt mer veske.

 

Jeg har vært veldig plaget med utflod og slim, tenker at kanskje det er utfloden som har blitt mer tyntflytende.

 

Jeg er 23 uker på vei. Eller 22+4 for å være mer korrekt.

 

Noen som har opplevd noe av det samme? Kan jeg finne ut om det er fostervann eller må det taes tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring føden med en gang, kan være forstervann og det er ikke bra når du ikke er mer enn 23 uker!!!! Bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Du har ikke vannavgang. Har man vannavgang ved den svangerskapslengden du nevner så renner det mer enn du beskriver. Fosteret er såpass lite at de ikke klare å proppe igjen ved en vannavgang, så hvir vannen går så vil det renne.

 

Senk skuldrene og ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg burde nok det. Skal ringe. Jeg har fått en grusom sperre for å kontakte de da jeg ble stemplet som hysterisk av de tidligere. I mitt forige svangerskap hadde jeg også en del vonde kynnere og på slutten av svangerskapet startet jeg å blø masse. Da var jeg innom noen ganger siden jeg var veldig bekymret.

Og de skrev i papirene mine at jeg var hysterisk og mest sannsynlig led av angst, fikk sjokk.

 

De mente jeg kontaktet de unødig og jeg tok plassen til de som virkelig trengte hjelp. Fødselen min ble grusom siden jeg ikke hadde fått hjelp tidligere og jeg hadde gått altfor langt over tiden, så er nok derfor jeg blødde på slutten, kroppen min klarte ikke få i gang riene skikkelig.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...