Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #26 Del Skrevet 8. april 2011 Idiot.. det er nemlig ikke selvsagt at man bor sammen foer man gifter seg! Jeg er forlovet og trives godt aa bo sammen med ett par venninner under studietiden.. saa flytter jeg og min FORLOVEDE inn sammen naar vi gifter oss. Jeg er vel en av kanskje 4-5% som gjoer det paa den rette maaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #27 Del Skrevet 8. april 2011 jeg ser et forlovet par som mer seriøst enn bare samboere, for di det er det.. Punktum.. haha, er så dritt lei av sånne forum troll som deg hi. tror dere er no vettu, komisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
This is me Skrevet 8. april 2011 #28 Del Skrevet 8. april 2011 Til en viss grad er jeg faktisk enig med TS Nå til dags er det mange som forlover seg bare fordi det høres fint og viktig ut, barn på 16-17 forlover seg støtt, og også voksne forlover seg uten å gå videre med saken. Å være forlovet er i mine øyne mer seriøst enn å være "bare samboere" hvis man.... 1: Har planer om å gifte seg innen ca et år etter forlovelsen ble inngått eller 2: Har planer om å gifte seg innen ca et år etter forlovelsen ble inngått! Kjenner par som har vært forlovet i 3-7 år uten å ha noen planer om å faktisk gifte seg. Det blir bare barnslig og dumt. Den dagen ringen sitter på fingeren min har jeg et bryllupp å planlegge, og er vi ikke gift i løpet av det året tas ringen av Noe annet er ikke aktuellt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
This is me Skrevet 8. april 2011 #29 Del Skrevet 8. april 2011 Men hvis man er forlovet med intensjon om å faktisk gifte seg syntes jeg det er kjempekoselig og at det er godt å høre den kommende bruden og brudgommen kalle seg forlovet Definisjonen av å forlove seg er en avtale om å inngå ekteskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #30 Del Skrevet 8. april 2011 Mannen og jeg var ikke samboere før vi giftet oss, så sånn sett hadde det noe for seg å kalle hverandre "forloveden min" i perioden fra ringene kom på til vi giftet oss noen måneder senere - ettersom det dermed tydelig signaliserte at vi var noe mer enn "bare" kjærester. Vil tro at konseptet forlovelse var mer "naturlig" (eller hva man skal si) for noen tiår siden, da samboerskap ikke var vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #31 Del Skrevet 8. april 2011 Er man forlovet skal det syns... unødig å si det... da har man en diamantring på fingeren... alla USA... Og er det noen spørsmål; ja, vi er forlovet, skal gifte oss da og da... Synes også det blir teit å referere til partneren som min forlovede... Funker bedre på engelsk.. men der er jo forlovelse en helt annen greie... eks engagement party etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #32 Del Skrevet 8. april 2011 Teit å referere til partneren som min forlovede? Enda teitere å referere til sin forlovede som partneren, synes nå jeg. Når det er sagt har jeg aldri hørt at noen sier 'min forlovede' med mindre det er i samtale om et nært forestående bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #33 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg er til en viss grad enig med HI! Hvorfor? Fordi forlovelser har blitt så utvannet. det er ikke lenger slik at forlovelser nødvendigvis fører til bryllup innen koret tid. Mange forlover seg helt uten planer om å gifte seg i det hele tatt. Den gangen forlovelser faktisk førte til giftemål innen relativt kort tid, så hadde det sikkert sin misjon å kalle partneren for "min forlovede". det signaliserte jo da at man faktisk var i gang med å planlegge et bryllup. Hvis du du i da g møter som som presenterer partneren sin som "sin forlovede" og deretter spør når de skal gifte seg (ala det andre her kalte en døråpner til videre samtale), risikerer man flakkende blikk og ulne kommentarer som at "neeeiiiii.....vi har ikke satt noen dato ennå.....kanskje i løpet av noen år....når ungene blir større......når vi har betalt ned på lånet.........nei, jeg vet ikke om vi skal gifte oss osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #34 Del Skrevet 8. april 2011 Enig med innlegget over, hvis jeg noen gang skal forlove meg så skal det være innen rimelig kort tid før bryllupet og bryllupsdatoen skal settes rundt forlovelsen, synes det er helt rart med folk som er forlovet i årevis men egentlig ikke har noen gifteplaner..det er jo det forlovelse er!! Bortsett fra det så må folk bare kalle sin andre halvdel hva de vil for meg Selv sier jeg kjæresten da jeg synes samboeren høres så "kaldt" ut, hehe, selv om vi har vært sammen i over 10 år. We are still lovers :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #35 Del Skrevet 8. april 2011 Selvfølgelig kaller en forloveden sin for min forlovede. Jeg ser ingen poeng i å bruke ordet samboer, hvem bryr seg vel om en bor i lag eller ikke? Kjæresten min er kjæresten min og jeg er kjæresten min frem til vi blir forlovet eller gift, først da blir statusen endret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #36 Del Skrevet 8. april 2011 Oj, da skal jeg irritere deg enda mer Hi, for vet du hva jeg kaller samboer/forloveden min? MANNEN MIN kaller jeg ham! Og jeg vet at det irriterer dere koner noe så voldtsomt, at syndere som oss liksom bare skal komme å STJELE "tittelen" deres som dere er så sykt stolte over:) Ring på fingeren har jeg og:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #37 Del Skrevet 8. april 2011 Kjenner flere par som har vært forlovet i 15-20 år...vi venter selvfølgelig på innbydelse til bryllup hver uke...og dem titulerer seg selvsagt som forlovede... og de går rundt og kaller hverandre forlovede...NOT. Glansen over forlovelsene gikk raskt over og det eneste som viser samholdet er gule gullringer. For ukjente kan de likegodt være gift. De er ikke akkurat trailertrash disse parene, men helt vanlige mennesker. Så vil absolutt påstå forlovelse er utvannet og har liten status i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 8. april 2011 #38 Del Skrevet 8. april 2011 Folk kan kalle hverandre for "sjiraffen min" om det gjør dem lykkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #39 Del Skrevet 8. april 2011 "bare samboere"? Vi har vært "bare samboere" i over 5 år, men vi har et like seriøst forhold som mange andre.. Vi skal forlove oss ja, men det handler om prioriteringer.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #40 Del Skrevet 8. april 2011 Hva slags overflatisk merr er du??? Du vet at forlovelsesringer koster? Det er faktisk heller ikke alle som har ønske om å gifte seg. De som ikke finnes kristen overhodet har sjelden planer om det. Jøssenavn, kjente jeg tente alle pluggene over noe så idiotisk som det utsagnet ditt..! Og du sier at trollforum tror de er noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malingus Skrevet 8. april 2011 #41 Del Skrevet 8. april 2011 Ja blir egentlig like dumt som å fortelle at man er gravid. Bare interresant for en selv. For andre er man enten barnlös eller forelder. *Rister på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #42 Del Skrevet 8. april 2011 Oi, dette var jo bare komisk. Merkelig greie å irritere seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå