Gå til innhold

Synes "forloveden min" er et sånt latterlig uttrykk.. Det har ingen rettslig virkning og er bare interessant for partene selv. For andre er dere enten gifte eller samboere. Punktum.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For deg ja. Men ikke for alle andre.

Jeg syns det er interessant å vite om de er forlovet eller "bare samboere".

Hilsen forloveden til min forlovede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette har jeg faktisk diskutert med mange venninner, og de fleste er enige i at det er tullete.

Det har virkelig ingen interesse, og høres bare utrolig teit ut å si det "forloved min"..., geeez, akkurat som de er del i en Jane Austen-film eller noe..

Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ingenting med kristendommen å gjøre.

Latterlig å omtale noen som forlovede. Det har ingen betydning, mange bryter jo også forlovelsen.

Man er enten

A. Gift

eller

B. Samboer

PUNKTUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er høyst relevant at min bror er forlovet med sin samboer og skal gifte seg i juli. Hun er hans forlovede og straks min svigerinne :) Skaff deg et liv med ordentlige problemer HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er flott at du som familiemedlem vet at de skal gifte seg, men faen, hvor interessant er det for andre da?!?!?

"Møt forloveden min, Geir Bjarne"... Jeeeeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 17.31, tulleinnlegg.

Er stolt av å være forlovet, for da betyr det at vi snakker om ekteskap og vi skal gifte oss. Vi bor ikke bare sammen for moro skyld...!

Skaff deg et liv hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeeeeez"

Hvor gammel er du? 14?

Slapp av, du blir nok forlovet en gang du også skal du se, kanskje du skal bli ferdig på ungdomsskolen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du for gitt at man bor sammen for moro skyld om man er samboer da? Kjenner flere samboere som har bodd lenger sammen enn mange av de jeg kjenner som er gifte?

Hvis man er stolt av å være forlovet har man et problem, og da bør man virkelig skaffe seg et liv...

Jeeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghar vært forlovet selv jeg, nå gift. Men hadde ikke noe behov for at alle måtte vite at jeg var forlovet.

Jeez ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min og jeg er forlovet, men jeg omtaler ham aldri som min forlovede, selv om vi skal gifte oss til høsten. Enten sier jeg gubben min, eller så sier jeg samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHHAHA særlig at du er gift!!!! 14 år og gift????????????????????????????????

HAHAHAHHAHAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du faktisk er forlovet med Geir Bjarne, og skal gifte dere i august, hva sier du da når du skal introdusere ham for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER SUPERSTOLT AV Å VÆRE FORLOVET ;)

Betyr at jeg skal stå vakker brud om noen måneder og gifte meg med mannen i mitt liv. Har jeg problemer da hi? Ehhh???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det er greit å si "samboer".

Hvorfor er det interessant for andre å vite at man bor sammen da?

Eller er gift for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Samboeren min heter faktisk Geir! :)

Hvis jeg skal introdusere ham for noen så sier jeg navnet hans, altså Geir.. Eller han håndhilser jo som regel da, når det er noen han ikke kjenner. Om noen blir pågående fordi jeg ikke presenterer ham som forlovede, så kan jeg faktisk si i fra til vedkommende at jeg ikke er interessert!.. Og det helt uten å trekke inn min samboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenker på fjortiser som har forlova seg etter et par mnd når jeg hører det.

Men hva vet jeg, det er bare inntrykket jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen, kjæresten, samboeren, forloveden, ektefellen. Det ene er ikke noe teitere eller mindre saklig enn det andre. "Kjæreste" eller "venn" har heller ikke noen rettslig virkning, men man bruker det da likevel?

Jeg er ikke forlovet selv (enda), men kommer definitivt til å presentere min kjære som forloveden min fra den dagen det blir aktuelt. Det er også en fin samtaleåpner. "Å er dere forlovet? Så koselig! Når blir det bryllup?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tull bare å forlove seg også jeg da, det var noe man gjorde før i tiden og giftet seg innen ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...