Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket så vidt med jordmoren min om ks når jeg var på kontroll, og hun virket veldig negativ. Legen min imidlertid er positiv og mener at jeg bør ha det etter en temmelig alvorlig hofteskade for noen år tilbake og en hofte som fremdeles ikke tåler belastninger utover normal gange. Til 7. og sist er det jo en sykehuslege som avgjør, men er det sånn generelt at alle jordmødre mener en kvinne skal føde vaginalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min, det var hun som ville jeg skulle ta det =)

Skrevet

Jeg skal ha ks på ikke-medisinsk grunnlag og har bare møtt positive forståelsesfulle leger og jordmødre. Så lenge man klarer å legge frem saken sin med gode gjennomtenkte argumenter og ikke tar seg nær av at de er forpliktet til å informere om mulige komplikasjoner ved en mageoperasjon så går det somregel greit.

Lykke til

Skrevet

Jeg er spent på hva min jordmor sier, jeg skal til henne neste uke. Fysioen har bedt meg ta det opp med henne pga bekkenløsning og nå en skiveprolaps... men har ikke lyst på ks selv...

Skrevet

Nei, de er ikke det. Spesielt hvis du har gode grunner til å ha KS. Etter to KS, burde jeg egentlig få en KS til, men har lyst til å føde vaginalt. Og da møter jeg jordmødre som er forundret over at legene engang lar meg tenke på det.

Skrevet

Jeg har nok opplevd mye av det samme som deg! Men egentlig at både leger og jordmødre er opptatt av at man bør føde vaginalt uansett!!

Jeg skulle virkelig ønske at jeg skulle føde vaginalt, men så viser det seg at jenta mi sitter fint på rumpa si:) De har forsøkt å snu henne, men hun har nok funnet favorittstillingen sin..

Jeg har undersøkt mye selv, snakket med folk som har tatt planlagt keisersnitt, gjennomgått setefødsel, og de som har endt i hastekeisersnitt fordi setefødselen ikke har gått bra! Er overhode ikke i tvil om at keisersnitt er det tryggeste for både meg og barnet mitt, så har stått på det. Men så fort jeg har nevnt det til forskjellige leger/jordmødre snakker de ustanselig om setefødsel og hvor bra det er.. keisersnitt snakker de ikke om i det hele tatt, mest sannsynlig fordi de ønsker å unngå det..

Mange sier også at det ikke er risikofritt å ta keisersnitt, men det er heller ikke risikofritt å føde helt normalt.. så hvis man skulle tenkt på det så burde man i grunn ikke blitt gravid i det hele tatt. Det rare er at de kun snakker om risikoen ved et keisersnitt, men ikke ved å føde vaginalt. Det går mange ganger galt da også, men det føres aldri opp som en risikofaktor antagelig fordi dette er den naturlige måten å gjøre det på..

Er i grunn kun i norge de ikke er så optimistiske ved keisersnitt, i utlandet fraråder de setefødsel! Og er mye bedre med planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt. Er vel sjeldnere det går galt ved et planlagt keisersnitt enn en vanlig vaginal fødsel..

Så bare stå på ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...