Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er 23 år og har bestemt meg for å begynne prøvingen, selvom samboer ikke er helt enig. Hadde nok ikke begynt enda hvis det ikke hadde vært for diagnosen. Har mye angst pga pcoen, livredd for å aldri få barn. Angst for å måtte fortelle andre at jeg ikke kan få barn, skammer meg over dette. Fælt! Hater når folk spør om når vi kan tenke oss å få barn. Eller hvis jeg har vondt i mage eller er kvalm, så hører jeg ofte "du er vel ikke gravid da?, hehe", eller andre som begynner med, "når du får barn så..."osv. Det er faktisk ikke en selvfølge for alle!

Fikk konstatert pcos diagnosen som 18 åring. Hadde da aldri hatt ordentlig mens. Begynte å blø bittesmå blødninger annenhver uke fra jeg var 15 år gammel, og så stoppet det. Begynte på Diane. På en måte så følte jeg det fra jeg kom i puberteten at mensen ikke kom til å skje, lillesøster fikk mensen før meg! Var skikkelig sint og deppa pga det! Tenkte at jeg ble straffet for noe.

I høst droppet jeg prevangsjonen i skjul for samboer. Han merket det og spurte meg om det etter noen uker. Han ble ikke sint, og sa egentlig ikke noe spesielt. Det tar jeg som et ja;) Prøvde 6 mnd uten EL og uten mensen i høst, begynte på prevansjon igjen og ble henvist til sykehuset, i hemmelighet for min samboer. Han tror de skal kontrollere cystene. Har vært der i dag og fått resept på pergotime. Gleder meg til å begynne! Selvom jeg er forberedt på at det kan ta flere år, så slapper jeg endelig litt av med den vissheten om at nå begynner reisen vår, med hjelp og oppfølging. Som mamma sier så skal jeg være fornøyd så lenge vi har fått ett barn før vi er 30.

Er det noen som har opplevd bivirkninger? Står noen skumle på lista.

Opplever noen å få EL uten at de blir gravid? Kan eggløsningstest vise feil pga behandling? Andre som har begynt uten at samboer er helt enig?

Håper på mange svar! Føler meg så absolutt ikke alene etter å ha lest litt her inne:D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143115230-ny-pr%C3%B8ver-min-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Dette var egentlig akkurat som å høre min historie!! Så du er ikke alene:) Jeg er 22 år, funnet ut at jeg har PCOS.... har vært veldig deppa med hele greia...!! Kjæresten ville først ha barn, men har på en måte ombestemt seg av en eller annen grunn....!

Men uansett, nå har jeg ihvertfall fått pergo, tok min siste pille idag!! bivirkningene har ikke vært så mye... bare litt frysninger og hetetokter om hverandre egentlig;) men ikke så ille at jeg ikke tåler det:) Tok en El test idag, sånn for å bare ha noe å sammenligne med, men ser jaggu ut til at den er positiv....!? TROR JEG :s er ny på detta, så er litt vanskelig å si:P men det er litt rart, siden El ikke skal komme før ca 5 dager etter siste pillen....!! jaja... jeg tar det jeg får:P

håper alt klaffer for deg snart:) når skal du begynne på pergo??

Hei:) Nicket er Flikk, men la posten ut som anonym fordi jeg var usikker.

Så deilig å lese det svaret:D

Har ikke begynt enda, har mensen nå og begynner da på onsdag:)

Sier ingenting til typen, han finner det ut av seg selv;) P-ring er litt avslørende, ikke bare å droppe pilla, det hadde han ikke merka:)

Men han vet hvor mye angst jeg har hatt, og nå har jeg roa meg litt når det endelig skal begynne... Har shoppa på billige eggløsningstester og graviditetstester på nettet, Har sikkert 30 eggløsningstester, så er forberedt på å bruke tid;p

Men jeg skal kombinere pergo med akupunktur. For en tid siden gikk jeg til akupunktur for å rette opp i menstruasjonen. Mensen kom jo av prevansjonen, men var sparsom og rar... Men det hjalp, tok tid, men etterhvert begynte jeg å blø mer og mer. Hvis blødningen ikke kom ordentlig i gang så dro jeg dit og fikk en kickstart på den. I går hadde jeg den største blødningen jeg noen gang har hatt! Det vil si, det som er normal mengde kanskje;p Føler seg jo såå kvinnelig, skryter til typen av fossen i trusa, og han gliser fra øre til øre og synes det er litt søtt (heldigvis). Dette har bevist for meg at akupunktur virker.

Det som nok kanskje øker sjansen for graviditet, er at det øker blodsirkulasjonen til underlivet og kan fikse på en anspent livmor. Anspent livmor kan visst gjøre det vanskeligere tror jeg.

Hva tror du om akupunktur i våres tilfelle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...