Gå til innhold

Bekymringsmelding - hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en relativt nybakt mor som har levd i min egen lille boble av morslykke til nå. Denble sprukket brått og brutalt da det dumpet ned en bekymringsmelding fra barnevernet i postkassa. Den er ikke på meg, men på mannen min. Det er barnevernet i en annen kommune som har sendt bekymringsmelding på han til barnevernet i vår kommune på grunn av en henlagt sak som gjelder hans barn fra et tidligere forhold som er i fosterhjem (han har aldri hatt foreldrerett/ansvar, hun ble tatt fra moren). Har de lov til dette?? Jeg er også nevnt i bekymringsmeldingen, at de ikke har sett nok av meg til å vurdere meg... Syns det var rart formulert, som om jeg for alt de vet kan være uskikket til å ta vare på barnet mitt!! Hva er gangen i det når en bekymringsmelding er sendt? Hva skjer på slike hjemmebesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro. Har dere nogenlunde kontroll på livene deres og tar vare på barne, vil det bli henlagt.

 

Men får jeg lov til å spørre om noe? Hvorfor har egentlig ikke pappaen tatt over omsorget for sine tidligere barn når moren var uskikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de bekymrer seg for er muligens fars omsorgsevne i og med at han er far til et barn der mor ikke var egnet til å ha omsorg for barnet og hvor han heller ikke var egnet, tydeligvis, for da hadde jo ikke barnet hans havnet i fosterhjem.

 

De vet også muligens ting om mannen din fra tidligere som gjør at de oversender saken, eller så er det noen som har meldt inn sin bekymring til dem på nytt. Umulig å si.

 

På et hjembesøk vil de nok se seg litt om, snakke med dere og danne seg et inntrykk av dere som foreldre, se samspillet mellom far/ deg og barnet og om barnet har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet var blitt holdt tilbake av moren, kan vel kalle det miljøskadet. Mannen min er veldig blyg og sjenert av seg, samt litt umoden, så barnevernet mente han ikke var skikket til å være fosterhjem (ja, han måtte søke og vurderes som fosterhjem) fordi hun da hadde spesielle behov. Fosterhjemmet har også kommet med noen ganske grove anklager mot han, og det er disse som ble til den henlagte saken bekymringsmeldingen er basert på. Objektivt forstår jeg det jo litt, men subjektivt er jeg forbanna for at dette skal forfølge han...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...