Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før ungen gikk alene fra h*n begynte å gå med støtte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten en som har gått med støtte (rundt bordkanter, med stoler osv) i en mnd. Litt nysgjerrig på tid jeg bør vente at han slipper seg.

 

Han vil gå mye, helst hele tiden med oss. Da går han på tærne, så vi er litt "slappe" med å gå med han, for man skal jo egentlig ikke gjøre det(?), og syns jo det er litt dumt når han går på tærne.

 

Burde vi kjøpe sko til han nå? Er så mange som maser om sko, men jeg har hørt at det er for tidlig. Som sagt, han går mye med støtte til ting, men ikke alene.

 

Han er 11mnd om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han går når han er klar ;)

 

Ikke kjøp sko før dere ser at han virkelig trenger det, gi ha tiden han trenger:) At han foreløpig går på tærne er helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gå med støtte da hun var 8 mnd, slapp og stod stille da hun var 9 mnd. Tok sine første skritt da hun var 11 mnd. Nå er hun 12 mnd og løper nesten.

Kjøpte ikke sko før hun kunne gå ordentlig, og lot hun ta det i sitt tempo. Det er veldig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar, spørs litt på ungen.

Vår begynte å gå rundt møbler ved 10 mnd og slapp seg for første gang rett før 1 år. Hun ville imidlertid gjerne ha støtte i ca 3 mnd til fordi hun skjønte at hun ville falle uten.

 

Inne behøver du ikke sko,men det er greit med antiskli.

 

Du bør kjøpe utesko om ikke så lenge, for det er jo greit for barnet å kunne få stå på asfalten.

 

Vi kjøpte noen rimelige joggesko på xxl. Gode sko og mye billigere enn disse "førsteskoene" de selger på skobutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min hoppet over det å gå med oss han... Plutselig en dag bare slapp han bordkanten og gikk noen skritt. Han var 10,5 måneder gammel og hadde reist seg opp etter møbler og slikt siden han var 8 måneder. Tok noen få små uker før han sluttet helt å krabbe og bare gikk.

Utålmodig sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...