Gå til innhold

Valgets kval når mannen er uenig.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en godt vosken dame som er gift og har ett fantastisk barn som jeg elsker mer enn alt. Jeg er 100% fornøyd med familien og livet slik det er nå.

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid igjen. Svært så uplanlagt og litt av et sjokk da jeg bruker prevensjon.

Jeg ønsker ikke dette barnet under noen omstendigheter, og vil ta abort snarest mulig.

Problemet er at mannen har slått seg helt på vranga. Han sier han ønsker dette barnet mer enn noe annet, og hvis jeg velger å ta abort er dette faktisk så alvorlig for ham at han vurderer å gå i fra meg. Jeg synes dette er trist da jeg ser på oss som et godt og stabilt par som er glade i hverandre og som i enhver annen anledning støtter og er forståelsesfulle mot hverandre. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å miste mannen min og la familien gå i oppløsning, samtidig synes jeg ikke det er riktig at jeg skal "ofre" meg i denne saken heller, når dette er noe jeg overhodet ikke ønsker og vil.

Har foreslått for ham å gå til familierådgivning, noe han sier seg villig til, men han sier også at han ikke kommer til å endre standpunkt i denne saken. Jeg har snakket med jordmor som sier at det til syvende og sist er min avgjørelse. Dette er selvfølgelig noe jeg er klar over, men valget mellom familien min eller et barn til er like vanskelig for det.

Er det noen som har gode og konstruktive tips om hvordan jeg skal håndtere denne saken?

Grunnen til at jeg skriver dette er vel kanskje like mye for å lufte tankene mine.

Etter denne opplevelsen er det ihvertfall 100% sikkert at jeg kommer til å sterilisere meg, for noe slik ønsker jeg ikke å være med på en gang til.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...