Gå til innhold

Hvordan kler barnehagen på barna deres nå om våren (østlandet)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hittill hatt både vinterdressen og gummibukse hengende i barnehagen slik at jeg tenkte de ansatte kunne velge ut fra hva slags vær det var den dagen. Men de ansatte gjør ingen vurdering, men tar på han alt av klær som henger på plassen hans. Er det vanlig?

 

Han går da med strømpebukse, body, bukse, vinterdress og gummibukse, og det blir jo utrolig ubehagelig og varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det i stømpebukse+trøye, ullklær, vårdress og gummibukse. I går hadde de ikke tatt på dress, men gummibukse+jakke selv om det ikke regna. Derfor tok jeg med regnjakka hjem igjen. Regnklær skal beskytte mot vann, og så lenge det ikke regner, blir det bare klamt med regnjakke.

 

Helt klart lurt å styre påkledningen ved å ikke ha hva som helst hengende, men likevel ha nok skift tilgjengelig i tilfelle barnet blir vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at her i milde Vestfold, har vi hengt bort vinterdressen for noen uker siden. 12 varmegrader i skyggen her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Østlandet, og min 2-åring har en vinterdress, vårdress og regndress hengende i barnehagen, i tillegg til tykk fleece bukse og genser, og tynn fleece bukese og genser. Synes barnehagen er flinke til å kle ham etter temperaturen jeg. I går var det 20 grader i sola og vindstille, da hadde han på den tynne vårdressen med body, strømpebukse og den tynne fleecedressen under :)

 

Du kan jo ta det opp med barnehagen og si at det blir veldig varmt for barnet å ha så mye på seg. Du kan jo også spørre om de tenker at det er noen andre klær han burde hatt nå som våren kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hengende både vårdress, foret vanntett dress og regntøy, så de ansatte velger ut i fra været.

Vi har alltid et tynt lag ull på gullet og så trer de gjerne på en ullbukse i tillegg til enten det ene eller det andre etter temperatur.

 

Vi har også alltid 2 par med fottøy stående i barnehagen slik at eventuelt våte sko og klær etter første tur ut ikke skal hindre en tur nr.2

 

Det viktigste nå er egentlig å ha dekket ører og hals i tillegg til å være vanntette. Ihverfall her er det litt snø igjen og de elsker å herje i søla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...