Ella S Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Greit at de kan ha grønn bæsj når de er små, men her hadde det stabilisert seg på en sånn gulbrun farge i lange tider, før det nå plutselig er KNALL grønt i bleien! Hva skjer'a? Noe for legen?
*NordNorge* Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Her også er d grønn bæsj, men er begynt å bli litt gul... Spiser bare mme og grøt.... Tror ikke det er noe "feil" ...
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Jeg har hørt at når bæsjen er grønn så har babyen mageknip...
romsa Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Gutten er er 4,5 mnd og hadde nylig en ukes tid der han bæsja helt grønt. Legen min mente det var fordi kroppen tok til seg for lite næring. Baby hadde også vondt i magen flere ganger den perioden, ynket seg og strevde med noe. Min har melkeallergi, det kunne også ha noe med saken å gjøre. Har også lest at dersom de får for MYE mat, kan bæsjen bli grønn. Så - konklusjonen min er; grønn bæsj kan bety ALT mulig! Så lenge det går over etter en uke eller to er det ikke så mye å gjøre med det. Sørg for at han får nok mat.
Ella S Skrevet 7. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2011 Vondt i magen kan nok stemme ja, har vært survete og urolig i dag. Men hvorfor?? :-/
Hoppsi Deisi Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Min gutt har hatt grønn avføring siden han var 6 uker gammel. Han hadde ekstremt vondt i magen fra han var 3-4 uker (fikk beskjed om at det var kolikk), men når han ble 3 mnd ble han lagt inn på sykehuset og det viste seg at han hadde melkeallergi, og måtte over på spesialmelk. Men den grønne avføringen ga seg ikke etter bytte av melk. Da sa legen at tarmene hans var så ødelagt av melkeallergien og at han ikke hadde flere "gode" bakterier igjen i tarmen, og at det var derfor den var grønn. Var ikke så mye å gjøre med, bare vente og håpe på at det til slutt skulle ordne seg. No er gutten min 5,5 mnd og no har avføringen endelig får normal farge. Grønn avføring kan også være tegn på en infeksjon i tarmen! Men da får man som regel diare også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå