lillespire08+10 Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Bare lurer.. Er jo ikke viktig akkurat. Men, snuppa her står kun et sekund eller to før hun brekker sammen i beina. Hører om andre sine 3 mnd babyer som står i fanget, så begynte bare å tenke litt på det
Jenny_m Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Niensen min ville bare stå hele tiden fra hun var 3 mnd. På helsest. sa dem at hun helst ikke skulle stå så mye pga. belastning på hoftene osv. Men sta som hun er lille bærta måtte vi bare la henne stå for hun hyla om hun måtte sitte eller ligge. Gutten min har først begynt å stå nå og han blir 5 mnd på tir. Men vi har små trent litt på det da for han også sank sammen etter 2 sekunder .Det tok ikke lang tid før han skjønte at han skulle bruke bena sine. så du kan sikkert trene henne opp litt. Men om de burde kunne dette eller ikke når de er 5 mnd. det vet jeg ingen ting om
kinaputten Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 hei, jeg vet heller ikke om de skal kunne det, men mini her på 5 mnd og snart 2 uker, "står" i fanget mitt når jeg holder han under armene og når han sitter, kan jeg "dra" han opp i stående. Han har også en sånn hoppetusse til å feste i dørkarmen og den elsker han, sparker skikkelig ifra med beina Så enig med at du nok kan trene han
poppi ** med babyjente Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Mi på 7 mnd står enda ikke i fanget. Hun har spaghettibein:P Virker lite interessert i stå, men jeg vet ikke hvorvidt det er bra eller dårlig...
Træægtrønder`n :) Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Min er bare 4 måneder da, men vil gjerne stå i fanget. Vet ikke helt hva du mener med å stå i fanget forresten. Hun trenger jo at vi holder henne for støtte og noen ganer knekker hun sammen i beina. Vi har vært til fysioterapaut for andre ting. Han sa at man skulle unngå å få de til å stå og sitte før de reiser seg selv så derfor har vi sluttet med det. Tror ikke jeg hadde øvd på det hvis hun/han ikke viser interesse for det og gjør det selv. Det er jo egentlig ganske slitsomt at de ønsker å stå og sitte hele tiden:) Det kommer vel når han er klar for det
siz85 Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 jente på 5 1/2 mnd her som viser null interesse for å stå, men vi trener aldri på det heller. Det kommer når det kommer
lykke74 med 3 små Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Hei Da vi var på 6-månederskontrollen, sjekket legen om gutten vår kunne stå. Han klarte ikke å sette bena under seg og stå. Legen laget derfor et notat om at dette skulle følges opp. Vi fikk også beskjed om at vi skulle øve på å stå. Øvde litt hver dag og etter et par uker klarte han fint å stå i fanget vårt. Dette har visst å gjøre med medfødte reflekser (slik som "fall-refleksen"). Noen av disse refleksene skal jo barnet vokse av seg / skal forsvinne.
Mammahjertet <3 Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Det varierer veldig Gullet mitt er 8 mnd gammel og hun står bare litt i fanget. Men hun åler/kryper langs gulvet som en rakett og er rask i utviklingen mentalt og motorisk. Så ikke bekymre deg Hun gjør dette når hun er moden for det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Hvis en baby står i fanget når h*n er såpass liten skyldes det bare stå-reflekser, og har ingenting å si i forhold til styrke i beina eller videre utvikling som å stå/ gå selv. Faktisk er det slik at babyen må miste denne stårefleksen før de i det hele tatt kan stå og gå selv, så var jeg deg ville jeg ikke vært det spor bekymret;) les mer her f.eks; http://www.kiss-kiddforum.com/phpBB_norsk/phpBB/viewtopic.php?t=868&highlight=&sid=24adff23a125ef1afb4cfca0f98a2183
vimm Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 Datteren min som nå er stor skolejente pleide ikke å stå i fanget vårt før hun var nærmere 8 mnd, bare knakk sammen og var helt gele. Men hun reiste seg da hun var 9 mnd, gikk rundt bordet, gikk med gåvogn m.m. i alderen 10-13 mnd før hun endelig slapp seg da hun var ca 14 mnd. var en forsiktig type. Har ikke vært noe forsinket motorisk. Så ungene kan være veldig forskjellige. Har en nå som helst skal stå og har vært slik siden h'n var 2,5 mnd!
lillespire08+10 Skrevet 8. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2011 Takk for mange svar :-) Faktisk så står hun litt mer idag enn igår, hehe. Men Bekymrer meg aboslutt ikke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå