Gå til innhold

Noen som kan hjelpe en skolesliter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid slitt på skolen. Får laave karakterer og sliter med å konsentrere meg. Det sliter jeg med utenom skolen også da.

 

Droppet ut av videregående for noen år siden, og har siden da kvidd meg på å måtte gå tilbake. Har nå søkt på skole til høsten. Blir 2. året, da jeg fullførte 1. året.

 

Men, så mener jeg å ha hørt at man faktisk kan starte rett på lærlingetiden, uten å ha gått skole først. Bare at det da tar noen år ekstra å få fagbrev. Stemmer dette? Isåfall; hvor finner jeg informasjon om dette? Når kan jeg starte opp med dette?

Har lyst til å sette igang prøvingen på en liten lillesøster eller lillebror til poden også, før det blir for stor aldersforskjell mellom dem. Tenkte å starte prøvingen til høsten da jeg foretrekker sommerbaby. Tenkte derfor at det er bedre og jobbe og tjene penger selv om man ikke blir rik av lærlingeperioden akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan finnes mange måter å få et fagbrev, utdanning eller yrke på. For noen år siden lurte jeg selv på hva jeg skulle bli, så jeg har kikket på en del. Så hvis du skriver litt om hva slags jobberfaring evt. kurs du har og litt om dine interesser, så kan det hende jeg vet om noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til en av ordningene.

Har du noen års praksis i yrke (f.eks. barnehage), så kan du gå litt på skole og ha litt jobb for å få fagbrev.

 

Sjekk med fagopplæringskontoret der du bor. Vet du ikke hvor det er, ring fylkeskommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På VGS hadde jeg 3 i snitt. Har alltid hatet skole, men jeg har begynt på nettsudie og har 5 i snitt. nettstudie er en "blessing" for meg. Bare en anbefalning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, regnet meg frem til at det vil ta 3 år før man blir ferdig med å betale for det studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Jeg vet at noen kommuner (Bergen kommune feks) gir denne utdannelsen til noen av sine assistenter:) Da er det undervisning noen dager i uken:) Gratis, men man må binde seg til kommunen i noen år:)

 

Finnes mange slike løsninger:) Ikke gi opp selv om du sliter på skolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...