Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #1 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg har alltid slitt på skolen. Får laave karakterer og sliter med å konsentrere meg. Det sliter jeg med utenom skolen også da. Droppet ut av videregående for noen år siden, og har siden da kvidd meg på å måtte gå tilbake. Har nå søkt på skole til høsten. Blir 2. året, da jeg fullførte 1. året. Men, så mener jeg å ha hørt at man faktisk kan starte rett på lærlingetiden, uten å ha gått skole først. Bare at det da tar noen år ekstra å få fagbrev. Stemmer dette? Isåfall; hvor finner jeg informasjon om dette? Når kan jeg starte opp med dette? Har lyst til å sette igang prøvingen på en liten lillesøster eller lillebror til poden også, før det blir for stor aldersforskjell mellom dem. Tenkte å starte prøvingen til høsten da jeg foretrekker sommerbaby. Tenkte derfor at det er bedre og jobbe og tjene penger selv om man ikke blir rik av lærlingeperioden akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #2 Del Skrevet 7. april 2011 Det kan finnes mange måter å få et fagbrev, utdanning eller yrke på. For noen år siden lurte jeg selv på hva jeg skulle bli, så jeg har kikket på en del. Så hvis du skriver litt om hva slags jobberfaring evt. kurs du har og litt om dine interesser, så kan det hende jeg vet om noe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #3 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg kjenner til en av ordningene. Har du noen års praksis i yrke (f.eks. barnehage), så kan du gå litt på skole og ha litt jobb for å få fagbrev. Sjekk med fagopplæringskontoret der du bor. Vet du ikke hvor det er, ring fylkeskommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #4 Del Skrevet 7. april 2011 På VGS hadde jeg 3 i snitt. Har alltid hatet skole, men jeg har begynt på nettsudie og har 5 i snitt. nettstudie er en "blessing" for meg. Bare en anbefalning :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #5 Del Skrevet 7. april 2011 Er helsefagarbeider jeg tenker på Har sett litt på en nettstudier, men det er jo så dyrt. http://www.nki.no/Studier/Helsearbeiderfag-Vg2 Vil jo ta meg en evighet å betale ferdig? Og så en tusenlapp i måneden er jo mye. Vet ikke hvor mye jeg kan få i stipend heller? HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #6 Del Skrevet 7. april 2011 Huff, regnet meg frem til at det vil ta 3 år før man blir ferdig med å betale for det studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #7 Del Skrevet 8. april 2011 Hei:) Jeg vet at noen kommuner (Bergen kommune feks) gir denne utdannelsen til noen av sine assistenter:) Da er det undervisning noen dager i uken:) Gratis, men man må binde seg til kommunen i noen år:) Finnes mange slike løsninger:) Ikke gi opp selv om du sliter på skolen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #8 Del Skrevet 8. april 2011 Har du ikke noe arbeidserfaring innen helsesektoren? For om du jobber fem år så kan du ta dette kurset, samt skriftlig og praktisk eksamen for å bli helsefagarbeider: http://www.nki.no/Studier/Helsefagarbeider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #9 Del Skrevet 8. april 2011 Denne er billigere. http://www.funettstudier.no/kurs.asp?avd=218&kurs=38207〈=1&kursnavn=Helsefagarbeider+%28nettkurs%29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå