Gå til innhold

3 grøtmåltider pr dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg gi grøt til lunsj også? Min sønn er 8 mnd, han spiser grøt morgen og kveld.

Han tar ikke puppen lenger, og vi sliter med flaske og kopp. Kan jeg gi han grøt til lunsj også for å få i han litt veske + "melkeprodukter" eller blir det mye mat og grøt? Han spiser også middag og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan risikere at han blir grøtlei! Hva med brød? Min begynte med brødbiter da han var 7 mnd. Da han var 8 mnd var måltidsrytmen hans slik:

 

Frokost: Ammet når han våknet, 1-2 brødskiver uten skorpe og litt babyyoghurt

 

Lunsj: 100 ml Hipp3 og grøt

 

Middag: Et middagsglass og vann

 

Kvelds: 150 ml Hipp3 og grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive at han vil ikke ha brød. Prøver med brød veldig ofte, ikke hver dag, men flere ganger i uka. Men han vil ikke ha.

Han elsker grøt!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok greit med grøt, men forsøke å forebygge at han ikke blir lei. Jeg gir kun nestlegrøt til min sønn på 9,5 mnd og jeg har kjøpt alle pakkene. Jeg veksler mellom de ulike slaga. Noen ganger tilsetter jeg cornflakes (knuser de litt mer først) og kanskje litt kanel for å gjøre grøten annerledes og mer spennende! :-) Bare noen tisp! Du kan jo evt. øve på å gi noen brødbiter til middagen eller la han smake når du spiser brød sånn i mellomtiden.

 

15:01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo kanskje ha i litt forskjellig i lunsj grøten. Kanel var smart, det er jo veldig sunt også :) Og han er veldig glad i svikemos, så kan jo blande det inn i grøten også.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av våre 3 barn har 2 vært grøtbarn og 1 vært mest glad i brød.

Har gitt de grøt jeg. Blir plutselig lei og går mer over til brød også.

Minste på snart 3 år får fremdeles babygrøt til kvelds:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...