Gå til innhold

Født på en post-it lapp... =)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mååå bare fortelle det til noen, og dere blir de heldige, da vi enda ikke kan si noe til verden.

Vi fikk forespørsel om plassering av fosterbarn i dag. Vi fikk en halvtime på å bestemme oss. Fikk ikke vite noe om barnet før etterpå. Mannen skulle ordnet med alt mens jeg var ute en tur. Når jeg kommer hjem fra hudpleien, ligger min "graviditet" på en gul post-it lapp.

2 mnd fortidlig.

Knapp 1 kg. JENTE

Varig plassering?

"Sted" 2-3 uker

HASTE

 

 

GUUUD for en spenning! De kommer om en time for å snakke med oss, så håper de blir fornøyd og at jeg kan reise til den lille jenta i helga. Da må jeg være sammen med henne på sykehuset i 2-3 uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så spennende.

 

Veldig flott gjort av dere og stille opp på denne måten.

Trist at sånt skjer i denne verden, men da er det hvertfall bra at det finnes sånne som dere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fikk tårer i øynene jeg nå, så spennende!! Håper alt ordner seg da, gratulerer:) (Og snakk om kort graviditet;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så spennende.

 

Men må bare gi deg litt "skjenn" også.

 

Dette er et åpent forum. De få opplysningene du skrev her, kan være nok til at noen kjenner seg igjen. Det er jo en kjempe trist sak for biologisk familie dette, uansett om de ikke kan ta vare på barnet.

 

Hvis du skal være fostermor i årene fremover, kan det være lurt å ikke dele for mange slike ting til ukjente.

Fosterbarn er ikke som adopterte barn. Det vil alltid være en biologisk familie på andre siden, som du ikke vet om sitter og savner barnet/barnebarnet sitt hver dag. Uegnede foreldre kan også savne barna sine, de trenger ikke nødvendigvis være monstre.

 

Men hååååper alt går i orden, og at dere om kort tid "får" et etterlengtet barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Så morsomt! Og spennende!!

 

Og mht til sensitive opplysninger, så er jo det eneste vi vet at det er en jente på rundt 1 kg som er født to mnd for tidlig. Og for alt vi vet har HI trollet litt med disse nettopp for å unngå dette. De som er i familie med jenta vil jo uansett vite at hun plasseres bort. Men greit nok, bra å tenke på taushetsplikt hele tiden!

 

Likevel, tenk, en liten baby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet er 1 kilo nå så vil ikke fosterforeldrene få henne om 2-3 uker, såpass kan jeg fortelle da jeg jobber på nyfødt intensiv! De fleste som er for tidlig født blir ikke sendt hjem før barnet er minst 2500 gram med mindre det er spesielle tilfeller.

 

I tillegg er premature ekstra utsatt for infeksjoner.

 

Håper dette er løgn fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen akk alle sammen. =) =) Ja jeg er veldig oppmerksom på taushetsplikten. Derfor er ikke alt gjengitt slik det sto på lappen =)

Det er også snakk om adopsjon. Så det er nok en hevy sak, uten at jeg har fått kjennskap til den enda.

Jeg ønsket bare å dele min første "jippi jeg er gravid" glede =) Alt annet forblir innad hos oss, selvsagt.

Mvh HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...