Gå til innhold

Flytte til USA med barn??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å flytte til USA med barn på 3, 2 og bare noen mnd? Og hadde barna lært seg språke rask tror dere?

Dere som bor i USA, trives dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn lærer språk raskt, det hadde jeg ikke bekymret meg over.

Jeg trives i USA og gjorde det også da vi bodde der, men det er jo litt som å spørre om man liker seg i Europa. Relativt stor forskjell på Georgia, California og Vermont, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du selv? Det vokser opp masse barn i USA, og mange av dem har et godt liv. Det er helt sikkert mulig å få et godt liv i USA for deg og dine barn også. Annerledes blir det sikkert.

Barn lærer seg raskt et brukbart "overflatespråk", spesielt hvis de blir tvunget til å bruke det hele tiden. (Eksempel: Den eneste i sin omgangskrets med sin språklige bkagrunn, slik at de er nødt til å leke på nyspråket.) Det tar lenger tid å lære seg et grundig og godt språk, som er slik at de kan ta til seg lærdom (f.eks. gå på skolen og få med seg undervisningen på linje med de som har det som sitt morsmål).

Jeg har aldri bodd i USA, men jeg jobber med barn som har annet morsmål enn norsk, og som må lære seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om Houston.

Klart det vokser opp mange barn i USA også og klart de har det bra :)

Men kan jo være noen ikke ville tatt med seg sine barn fra Norge til USA selvom. Når de var så små.

Jeg vet ikke hva jeg tenker, for har aldri vært i USA. Men kanskje det hadde vært spennende å flytte, og få oppleve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du eller mannen som har fått jobb der?

Det er jo spennende å prøve noe nytt. Har slektninger i Houston.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta dere en tur på ferie dit, da blir du garantert stor fan av USA!!

Har vært der 2 ganger og har hatt familie i California.

Vi har også så lyst å flytte dit, vurderer Florida vi da...

Men vi vet ikke hvordan få inngangsbilletten for å bo der enda...

Tenker også at det kan være en fordel om barna våre er litt større.

Ja man blir litt lei Norge egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mannen sitt firma som har mange jobber der, så vi vurderer om vi har lyst å flytte utenlands noen år..

Men jeg er veldig sånn som holder meg til det kjente, så vet ikke om jeg tørr, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...