Gå til innhold

Dere som er sammen med en lege


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hender det at han prater om pasienter han har til deg etter jobb? Selvfølgelig ikke ved navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er leger begge 2 og vi snakker ofte om pasientbehandling, jeg er allmenpraktiserende lege og mannen min er kirurg på Ullevål!

 

Men stort sett snakker vi ikke så innmari mye om pasientene våre, men vet det er flere av våre kollegaer som gjør dette hjemme, men vi er bevist på og ha et adskilt forhold til privat og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, han anonymiserer det så mye at jeg aldri hadde hatt mulighet til å finne ut hvem han snakket om. Men det er type:

"idag hadde jeg en gravid kvinne som kaster opp like mye som du gjorde"

"idag hadde jeg en spesiell sak, en mann som hadde mistet hørsel helt på det ene øret....." bla bla bla,

Han kommer mer med caser liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber på samme avdeling(jeg er sykepleier) så ja, det hender at vi nevner pasienter sånn i forbifarten eller over middagsbordet som vi begge har hatt et behandlingsansvar overfor. Det går kun på det medisinske, er ikke sånn at vi slenger med leppa bak vedkommendes rygg. Det hadde ihvertfall jeg følt ubehagelig. Når det er sagt; hadde jeg hatt en helt annen jobb utenfor helsevesenet hadde det selvfølgelig ikke vært et tema. Bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv intensivsykepleier og min mann lege og jeg får høre om pasientkasuistikker fra han og han fra meg. Selvsagt anonymisert, jeg har virkelig ikke mulighet til å finne ut hvem han snakker om (og vice versa) og ikke bryr det meg heller.

 

Blir mer sånn "skjedde det noe spennende på jobben idag"-type-samtaler ved middagsbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...